یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام سیاسی اسلام، گفت: بحث تحريم ها، هدايت نظام در شرايط بحران و ... نمونه هاي اندكي از عملكرد قاطع و نتيجه بخش رهبر معظم انقلاب براي بقاء نظام جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر نوايي، در جلسه گفتمان سياسي با محوريت ضرورت شركت و انتخاب اصلح" در مدرسه علميه اسلام شناسي مشهد، با اشاره به تفاوت هاي نظام ليبرال دموكراسي و نظام سياسي جمهوري اسلامي، گفت: ماهيت نظام ليبرال دموكراسي مبتني بر منافع و سود دنيايي است و حركت آن بر محور منفعت طلبي دنيوي مي باشد.

وی با بيان اينكه غايت الهي در نظام ليبرال دموكراسي مطرح نيست، ادامه داد: بحث ارزش ها و معنويت دراين نظام وجود ندارد به نحوي كه نظام سياسي ليبرال را نظامي در تقابل با سنت ها و مذاهب معرفي این محقق حوزوی با اشاره به اينكه جايگاه ولايت فقيه و شاخص رهبري در نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران برخلاف نظام سياسي ليبرال، داراي اهميت بسيار است، خاطر نشان كرد: ولي فقيه مجري حقيقي قوانين اسلام است و وظيفه خطير پياده سازي احكام و قوانين اسلامي را دارد.

حجت الاسلام و المسلمين نوايي با بيان اينكه جايگاه خاص رهبري، مجلس خبرگان را داراي اهميت بسيار كرده است، افزود: رهبر در نظام سياسي ما علاوه بر اجراي قوانين، در پي حفظ نظام و تمدن سازي و همچنين حفظ امنيت و اجراي عدالت است.

وي در ادامه با بيان اينكه رهبر در نظام سياسي ما بايد آگاه، سياست مدار حقيقي و خداشناس باشد و با ذهني داراي برنامه ريزي در مقابل خطر هاي زمانه اقدام نمايد، گفت: اين ها خصايصي است كه ما در مقاطع مختلف زماني در وجود رهبر معظم انقلاب آيت الله العظمي خامنه اي ديده ايم.

استاد و پژوهشگر حوزوی در ادامه با اشاره به جريان فتنه 88، اظهار كرد: بحث تحريم ها، هدايت نظام در شرايط بحران و ... نمونه هاي اندكي از عملكرد قاطع و نتيجه بخش رهبر معظم انقلاب براي بقاء نظام جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

وي در پايان با اشاره به اينكه دشمن براي حذف و تضعيف نظام اسلامی، جايگاه رهبري را نشانه قرار داده است، تاكيد كرد: شركت در انتخابات و انتخاب بهترين و اصلح ترين فرد، نه تنها يك وظيفه ملي بلكه يك وظيفه شرعي است و موجب تقويت جايگاه نظام مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha