یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: ما باید به برکت انقلاب اسلامی و برقراری نظام اسلامی، متخصصینی را تربیت کنیم تا از دست آوردهای انقلاب پاسداری و صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه »، آیت الله  مصباح یزدی در جمع مبلغان طرح « عمارهای ولایت» موسسه تخصصی امیربیان اظهارداشت: امروز به برکت نهضت امام خمینی(ره) که در خرداد 42 شکل گرفت و امروز به رهبری پیامبرگونه مقام عظمای ولایت اداره می شود، خون تازه ای در رگ های اسلام و ملت های آزاده جاری کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز نگهداری و پاسداری از ارزش ها و دست آوردهای انقلاب به عنوان میراث کسانی که برای برقراری حکومت الهی جان داده اند، به عهده چه کسانی است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: اگر این انقلاب یک کودتای نظامی بود، قاعدتا باید نظامی ها مسئول حفظ آن باشند، یا اینف که اگر صرفا یک انقلاب سیاسی بود، حافظ این انقلاب باید سیاسیون می بودند، اما اساس این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و دینی است، لذا رهبرش باید یک فرد دینی باشد، پس قاعدتا اگر قرار است افرادی متخصص حافظ این انقلاب باشند، باید خودشان کارشناس دین نیز باشند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: گردهمایی شما طلاب به منظور برنامه ریزی برای تبلیغ ایام فاطمیه مستلزم هماهنگی های بیشتر می باشد، همین طور که برای پاسداری از انقلاب و ارزش های  آن نیازمند آموزش های کافی در کنار درس و بحث می باشد.

ایشان  گفت: طلاب و مبلغین علاوه بر معلومات فقه و اصول می بایست معلوماتی را هم در حوزه های خاص پشت سر بگذارند تا بیشتر حافظ این میراث باشند، بنابراین در همین راستا آنچه به عنوان شرایط عام یک مبلغ اسلامی می باشد، بهترین راهنما این آیه شریفه است که همه ما صدها بار گفته و شنیده ایم «لَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا».

آیت الله مصباح یزدی افزود: این آیه از آیات محکم قرآن است و ابهامی ندارد؛ ولی از آنجا که قرآن کتابی است که اگر صدها عالم درباره آن کار کنند باز هم عالمی دیگر می آید و نکته ای جدید بدست می آورد، اولا محتوای تبلیغ «رسالات الله» است و توجه کسی که در این راه قدم می گذارد، باید به رسالات الله باشد، چرا که هدف اوست و هر چیز دیگر باید به عنوان وسیله و مقدمه باشد.

انتهای پیام  313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha