شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 372881
۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کتاب شب های شعر حجره

حوزه/ «شب های شعر حجره» اثر سیدمحمدجواد شرافت از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده، عنوان یک سلسله محفل شعرخوانی می ‌باشد که در سال ‌های تحصیلی 1390 تا 1392 به صورت هفتگی در مدارس حوزه علمیه قم برگزار می ‌شد.

این محفل ‌ها با هدف شناسایی و جذب استعدادهای شعری در میان طلاب جوان، ایجاد دغدغه ادبی بیشتر در بین حوزویان، معرفی شاعران موفق حوزه و به وجود آوردن حال و هوایی هنری در مدارس حوزه علمیه، طراحی و اجرا شد.

در هر یک از این محافل که با حضور طلاب علاقه مند همراه بود، آثار دریافت شده از طلاب هر مدرسه، توسط صاحب اثر قرائت می ‌شد و در ادامه یکی از استادان صاحب نظر و صاحب بیان به نقد و بررسی آثار و بیان راهکارهای رشد و تعالی اشعار می ‌پرداخت.

این کتاب گزیده ای از آثار ارائه شده در سلسله محافل «شب ‌های شعر حجره» و گواهی مختصر بر وجود استعدادهای فراوان در میان طلاب جوان است.

برخی از این اشعار، مربوط به شاعران فعال و شناخته شدة حوزه می ‌باشد که میهمان ویژه محافل بودند و برخی دیگر، آثار طلاب مدارس علمیه است که اغلب از برگزیدگان دو دورة  «شب ‌های شعر حوزه» نیز بوده ‌اند.

تنوع محتوایی و ساختاری خوب در میان آثار طلاب جوان دیده می ‌شود و این امر در موضوع ‌های گوناگون و قالب ‌های مختلف اشعار این دفتر مشهود است؛ همچنین حضور پر فروغ بانوان طلبه در عرصة شعر جای بسی خرسندی دارد.

بخش اول اشعار کلاسیک از جمله: «کربلای دوم»، «تو بگو»، «سیل رطب»، «باران»، «خاطره»، «ندامت»، «یک بغل بغض»، «آیندة روشن»، «در بهشت»، «داغ تازه»، «ناله آهسته» و... بخش دوم اشعار نو از جمله: «شوق زیستن»، «با دست بسته»، «فراموشی»، «ولی هنوز»، «هر روز» و...

این کتاب به کوشش سیدمحمدجواد شرافت با شمارگان500 نسخه در 100صفحه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: دفتر مرکزی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56، مراجعه کرده و یا با تلفن: 88505402 – 88503341 -021 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha