جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
انتخابات

حوزه/ این روزها تب و تاب تبلیغات انتخاباتی به اوج خود رسید و هرچه به روز هفتم اسفند نزدیک تر می‌شویم، توجه مردم برای انتخاب کاندیدای موردنظر بیشتر می‌شود.

خبرگزاری «حوزه»/ این روزها تب و تاب تبلیغات انتخاباتی به اوج خود رسید و هرچه به روز هفتم اسفند نزدیک تر می‌شویم، توجه مردم برای انتخاب فرد موردنظر بیشتر می‌شود و این توجه ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که حتی وقت زیادی را هم برای مشاهده مناظرات و گفت‌وگوهای رقبای انتخاباتی صرف کنند.

اما از گذشته یکی از ملاک‌های مردم برای تصمیم‌گیری‌های مهم، نظر علما و روحانیون بوده است، چراکه حوزویان، غالباً با فضای سیاسی جامعه آشنا بوده و با مطالعاتی که در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی دارند، می‌توانند مشورت‌های خوب و سنجیده ای ارائه کنند.

خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به سراغ جمعی از روحانیون حوزه علمیه اهواز رفته و نظر آن‌ها در خصوص «ملاک‌های انتخاب اصلح» را جویا شده است.

*معیار سنجش نماینده اصلح سخنان حضرت آقاست...

حجت‌الاسلام محمدرضا شریفی، از طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در این خصوص گفت: مهم‌ترین ملاک من برای انتخاب یک نماینده مجلس، سخنان حضرت آقاست؛ همیشه سعی می‌کنم به نماینده ای رأی دهم که با معیار های رهبری منطبق باشد.

وی، یکی از مهم‌ترین معیارهای مقام معظم رهبری را داشتن روحیه استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: امروزه ما شاهد آن هستیم که شبکه‌های معاند به‌صورت غیرمستقیم و بعضاً مستقیم، از ائتلاف‌هایی حمایت و پشتیبانی می‌کنند، که باید نسبت به این موارد هوشیار بود.

*تبلیغات خلاف واقع برخی نامزدهای انتخاباتی

حجت‌الاسلام منصوری، یکی دیگر از روحانیون اهوازی نیز بابیان این‌که کاندیدای مورد اعتماد من باید حافظ منافع ملی کشور و نظام باشد، گفت: قطعاً من به کسی رأی می‌دهم که قانونی برای رشد و توسعه کشور وضع کند، نه همچون نمایندگان مجلس ششم، که در جهت احزاب و منافع شخصی گروه یا دسته‌هایی عمل کردند.

وی با اشاره به تبلیغات برخی نامزدهای مجلس دهم، افزود: امروزه مشاهده می‌کنیم که برخی از نامزدهای انتخاباتی، سخنانی را بیان می‌کنند که اصلاً در حیطه اختیارات آنان نمی‌گنجد، پس باید با دقت و آگاهی از وظایف یک نماینده و توان او در کرسی مجلس، بدان رأی دهیم.

حجت‌الاسلام منصوری، تصریح کرد: من به‌ شخصه برای انتخاب یک نماینده، به عملکرد گذشته او و مطالبی که در برنامه‌های تبلیغاتی خویش بیان می‌کند، دقت می‌کنم که چه میزان در سخنان او، بوی تبعیت از ولایت‌فقیه و حمایت از قشر مظلوم جامعه به مشام می‌رسد.

*نماینده مجلس باید برون آمده از قشر ضعیف جامعه باشد

حجت‌الاسلام موسوی از طلاب علمیه امام خمینی(ره) اهواز هم با تأکید بر این‌که مهم‌ترین ملاک و معیار برای انتخاب یک نماینده اصلح، داشتن غیرت دینی و تعصب ملی است، گفت: یک نماینده مجلس، زمانی می‌تواند حرف مردم را به منصه ظهور رساند و راه اجرا سازی آن را در قانون اساسی بیاورد، که خودش برآمده از قشر ضعیف جامعه باشد، نه اینکه از طبقات مرفه پرورش یافته و حرف مردم فقر جامعه را نفهمد و آن‌ها را درک نکند.

*روحیه کار جهادی بارزترین شاخصه نماینده انقلابی

حجت‌الاسلام سید جعفر حسینی، یکی دیگر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که داشتن روحیه استکبارستیزی مهم‌ترین شرایط نامزدهای انتخاباتی است، اظهار داشت: ازآنجایی‌که مردم ایران در همه عرصه‌های عمومی، به‌خصوص راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که شعار «مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین شعار آنهاست، یک نماینده مجلس نیز باید آمریکا را به‌عنوان دشمن اصلی شناخته و همچون برخی از بی‌بصیرتان جاهل، بیان نکند که دوران مبارزه با آمریکا تمام شده است.

وی در ادامه افزود: این ملاک‌ها را هم می‌توانیم از سوابق، سخنان و نظراتش در رابطه با افراد خاص، تشخیص داد که آیا این نامزد انتخابات، مطیع امر رهبر و خدمتگزار مردم است یا خیر!؟.

حجت‌الاسلام حسینی، ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است فردی در خصوص برخی مسائل موضع‌گیری نکند، کما اینکه در جریان فتنه 88 نیز برخی از مجلسی‌ها سکوت کردند و همین مهم نیز سبب بیشتر شدن آتش فتنه شد، پس مردم به این نکته هم توجه داشته باشند که یک نماینده خنثی را انتخاب نکنند.

*مجلس انقلابی

این روحانی اهوازی بابیان این‌که مجلس دهم باید مجلسی کاملاً انقلابی باشد، گفت: همان‌گونه که حضرت آقا فرمودند "اگر مجلس انقلابی و استکبارستیز باشد، دولت را به همین جهت سوق می‌دهد"؛ ازاین ‌رو مردم باید در انتخاب نمایندگان ملت داشتن «روحیه انقلابی» را مهم‌ترین ملاک و معیار بدانند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که «اگر شما میان دو نامزد انتخاباتی، یکی با روحیه انقلابی و دیگری با توان چانه‌زنی بالا برای حل مشکلات، مردد باشید، کدام یک را انتخاب می کنید؟» اظهار داشت: مسلماً آن فردی که روحیه انقلابی داشته باشد، قطعاً روحیه کار جهادی و توان فکری خوبی خواهد داشت. پس انتخاب من آن فردی است که روحیه انقلابی دارد؛ چراکه هستند خیلی از افرادی که توان اجرایی خوبی دارند، اما نه در مسیر پیشرفت انقلاب! بلکه برای خلل در روند رو به رشد انقلاب اسلامی...!.

*تبعیت از ولایت‌، تعهد و تخصص، سه شاخصه مهم نماینده مجلس

حجت‌الاسلام میلاد عچرش، از فعالان رسانه ای نیز مهم‌ترین ویژگی‌های یک نامزد انتخاباتی را «تبعیت از ولایت‌فقیه»، «تعهد به نظام جمهوری اسلامی» و «تخصص» عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به اهل فن و البته معتمد این شاخصه، ملاک و معیارها را در درون افراد پیدا کنند.

این روحانی اهوازی تصریح کرد: مردم کسی را انتخاب کنند، که ارتباطش با قشر پایین جامعه خوب و قوی باشد و کارهایش را به نحو احسنت انجام دهد.

وی با اشاره به عملکرد نمایندگان مردم اهواز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از نمایندگان اقدامات مؤثری همچون پر کردن خلأهای قانونی، رفع مشکلات منطقه آزاد اروند و جلوگیری از انتقال آب کارون انجام دادند که جای دارد از آن‌ها کمال تشکر و قدردانی را به عمل آورد، اما قطعاً من همه آن نمایندگان قبلی را انتخاب نخواهم کرد و سعی می‌کنم با بررسی‌های دقیق تر، فرد مناسب‌تری برای این منسب را انتخاب کنم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha