یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام بهرام پور

حوزه/ مردم نقش حوزویان در دفاع مقدس را به همان اندازه‌ای می‌دانند که یک طلبه قرآن را بالای دست گرفته، رزمندگان از زیر آنها عبور می‌کنند، اما این که در میدان جنگ چه رشادت‌هایی از خود نشان داده‌اند، بی‌اطلاع هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در نشستی با مدیر دفتر امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این‌که سفرهای راهیان نور، نقطه وصل مردم با شهداست، اظهار داشت: سفرهای راهیان نور، برکاتی عظیم برای کشور به همراه دارد و به‌نوعی نقطه اتصال و ارتباط مردم با راه و سیره شهداست که امیدواریم بیش‌ازپیش استحکام پیدا کند.

وی با بیان این‌ که جای خالی طلاب راوی در سفرهای راهیان نور به ‌شدت احساس می‌شود، گفت: با توجه به این که تعداد راویان سراسر کشور، بسیار بالا، اما طلاب روایتگر کم هستند، آن چیزی که جایش در حوزه‌های علمیه خالی است، مسأله تربیت طلاب راوی می‌باشد، که باید معاونت امور طلاب حوزه‌های علمیه متکفل آن شود و این مسأله دست نخورده را سامان بخشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حضور کاروان‌های دانش‌آموزی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، بیان داشت: امروزه شاهد آن هستیم که تعداد بسیار زیادی از کاروان‌های دانش‌آموزی از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند، اما متأسفانه یک روایت گر همراه آنان نبوده و یا اگر باشد، از استاندارهای لازم برخوردار نیست که باید تدابیری برای رفع این مشکل اتخاذ و آن را تخصصی دنبال کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر پررنگ کردن نقش روحانیت در سال‌های دفاع مقدس، از سوی طلاب جوان، اذعان داشت: امروز این نقش بسیار کم ‌رنگ بوده و باید طلاب و مبلغانی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند، بر این مهم تأکید ویژه داشته باشند؛ چرا که روحانیت تنها قشری است که بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه بر برگزاری یادواره‌های متمرکز تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم با برگزاری یادواره‌های بزرگ و جذاب از حیث نوع برگزاری، بازتاب خارجی آن را گسترده کرد و مردم را به‌صورت مستقیم با رشادت‌هایی که شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام داده‌اند، آشنا نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، بیان داشت: مردم نقش حوزویان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را به همان اندازه‌ای می‌دانند که یک طلبه قرآنی را بالای دست گرفته، رزمندگان از زیر آنها عبور می‌کنند، اما این که در میدان جنگ چه رشادت‌هایی از خود نشان داده‌اند، بی‌اطلاع هستند و این نقطه‌ضعفی بزرگ برای دستگاه حوزه است.

وی در پایان، بر لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر جهت آشنایی مردم با شهدای روحانی، تأکید کرد و اظهار داشت: اگر اطلاعات شهدای طلبه و فیلم‌هایی که نشان‌دهنده حضور طلاب در کنار رزمندگان بوده را تجمیع کرده و با ساخت کلیپ، آنها را به قشر جوان جامعه ارائه دهیم، قطعاً تأثیر زیادی در جذب آنها به سمت حوزه و روحانیت خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha