یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

حوزه/ حسینی در جمع امامان جماعات مدارس، هویت دینی، انقلابی، ملی، خانوادگی و علمی را فرصتی استثنایی برای درمان زخم ها و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید جواد حسینی، امروز در گردهمایی امامان جماعت مدارس، در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد با بیان این که مردم و جوانان ایران هویت دینی، انقلابی، ملی، خانوادگی و علمی دارند، تصریح کرد: این مولفه ها 5 فرصت استثنایی است که اسکلت جامعه را محکم کرده و می توانیم با استفاده از آنها زخم ها و آسیب های جامعه را درمان کنیم.

وی، در ادامه تأمین منابع و آماده شدن نیروی انسانی برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش مهمترین مسئولیت مدیران آموزش و پرورش خواند و گفت: در این سند 131 راهکار در قالب 18 هدف ترسیم شده و محوری ترین مطلبی که از ما می خواهد هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که سند تحول در عرصه هایی مانند نقش پذیری، یادگیری رفتارهای درست اقتصادی و صرفه جویی، سلامت و تندرستی و ... تعریف شده است، افزود: تربیت دینی، اخلاقی و اعتقادی از دیگر عرصه های این سند می باشد که زیربنایی ترین کار در هر نهادی است.

حسینی با اشاره به این که دین، انسان ساز است و سعادت آدمی را تامین می کند، گفت: اگر تربیت اخلاقی، دینی و اعتقادی دانش آموزان درست شود، نگاه اقتصادی، سلامت، نقش پذیری و... که جزء عرصه های سند بنیادین آموزش و پرورش است، اصلاح خواهد شد.

وی با بیان این که تحقق تعلیم و تربیت دینی با مشارکت حوزه و سایر دستگاه ها دست یافتنی است، ابرازداشت: این که امام جماعت یا مربی قرآن و تربیتی را مسئول این تحقق هدف بدانیم، درست نیست و به حیات طیبه ای که در سند بنیادین اشاره شده، نخواهیم رسید.

حسینی از امامان جماعات مدارس خواست تا این مهم را در سطح آموزش و پرورش فرهنگ سازی و تاکید کنند که در این مسیر باید همگان نقش خود را ایفا کنند.

گفتنی است، در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مدارس استان خراسان رضوی حضور داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha