شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
منوچهر متکی

حوزه/ معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب اسلامی گفت: امروز عربستان نمی داند چه هویتی داشته باشد، هویت مذهبی و یا این که هویت اسلام سیاسی ملایم، یا اسلام سیاسی خشن.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، منوچهر متکی، معاون بینالملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشستی با هیئتی از علمای محبین اهل بیت رسول الله(ص) بنگلادش، در تهران، گفت: یکی از مسائل جهان امروز، دشمنی‌های سازمان یافته و سناریو‌های دقیق علیه اسلام، قرآن و مسلمانان توسط دشمنان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه این دشمنی‌ها طی سه دهه گذشته روز به روز بیشتر شده است، افزود: یک روز سلمان رشدی علیه پیامبر اسلام(ص) کتاب می نویسد، یک روز کشیش آمریکایی قرآن را آتش می زند و یک روز هم در هالیوود علیه اسلام فیلم‌های متعددی ساخته می‌شود، در اتاق‌های فکر رژیم صهیونیستی نیز انواع طراحی‌ها و سناریو‌ها برای وارونه جلوه دادن اسلام طراحی می‌شود.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طرح این سئوال که نتیجه سال‌های طولانی تلاش دشمنان علیه اسلام چه بوده؟، ابراز داشت: نتیجه‌اش انتشار نسخه‌های میلیونی قرآن و کتاب‌های معارف اسلامی در غرب، گرایش گسترده‌تر نسل جوان به سوی اسلام و معارف اسلامی و بیزاری ملت‌های مسلمان از دشمنان اسلام بوده است.

متکی ادامه داد: بخشی از دشمنی آنها علیه اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) بود که نتیجه نگرفتند، اما بخش دیگری از دشمنی آنان علیه مسلمانان است و مهمترین نکته در دشمنی با مسلمانان فرقه فرقه کردن، ایجاد تفرقه و چندگانگی در بین مسلمین است، آنجایی که دشمنان به اسلام و قرآن حمله می‌کنند صاحب اسلام و قرآن که خداوند متعال است آن ‌را حفظ می کند اما آنجایی که علیه ما مسلمانان دشمنی می کنند ما باید با این مسئله به خوبی برخورد کنیم.

متکی با طرح این سوال مبنی بر اینکه آیا ما با این مسئله به خوبی برخورد کرده ایم یا نه، خاطرنشان کرد: مشکل ما در همین مسئله است. اگر یک وقت به نام آمریکا، اسرائیل و غرب علیه مسلمانان فتنه می کردند، موجب می شد که ما متحد‌تر شویم، اما الان اسرائیل و آمریکا لباس اسلام پوشیده‌اند و علیه اسلام توطئه می‌کنند که در اینجا مقابله با آنها بسیار سخت‌تر شده است.

وی افزود: صهیونیست‌ها، سلمان رشدی‌ها و کشیش‌های قرآن آتش زن همگی تلاش کردند که چهره بدی از اسلام ارائه دهند و موفق نشدند؛ اما امروز دشمنان اسلام با استفاده از خود مسلمانان توانسته اند چهره بسیار بد و خشنی از اسلام به جهان ارائه کنند.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب یادآور شد: ما هر برهه‌ای از تاریخ اسلام را بررسی کنیم، می‌بینیم وحدت مسلمانان موجب پیروزی و رشد مسلمانان و تفرقه موجب شکست و عقب‌ماندگی شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید رفتار اهل بیت(ع) را در زمینه وحدت الگو قرار دهیم، گفت: اهل بیت (ع) اگر در جایی اشکالی را می‌دیدند، همواره وحدت امت اسلام برای آنها اصل برتر بود.

متکی افزود: اکثریت جمعیت ایران شیعه هستند، اما وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امام خمینی(ره) فرمودند هر کس از اختلاف شیعه و اهل سنت حرف بزند، نه شیعه است و نه سنی.

وی با بیان اینکه طراحی وهابیت بر تفرقه مسلمین است، خاطرنشان کرد: تفرقه یک بیماری و مرض بوده و نسخه شفابخش این بیماری، وحدت و تقریب است؛ لذا باید توجه کنیم اگر ما برخورد درستی با این مسئله داشته باشیم، پول رژیم سعودی و تبلیغات تفرقه‌گرایانه آنها کار ساز نخواهد بود.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب افزود: رژیم آل سعود سال‌ها سعی می‌کرد چهره قداستی از خود تحت عنوان خادمین حرمین شریفین ارائه کند و جوانان منطقه نیز الگوی سیاسی و فرهنگی آنها آمریکا و الگوی مذهبی آنها عربستان شده بود، اما وقتی امام خمینی(ره) آمد و حرف‌های جدید زد، جوانان منطقه نسبت به آمریکا و فرهنگ غرب متنفر شدند و جذب امام خمینی (ره) شدند، امام(ره) مطرح کرد که آمریکا شیطان بزرگ است و قدرت مادی آمریکا را زیر سوال برد.

وی افزود: در این زمان بود که سعودی‌ها به آمریکایی‌ها و غربی‌ها گفتند اسلام امام خمینی (ره) خشن است، اما اسلام ما اسلام معتدلی؛ سعی کردند خودشان هم سیاسی شوند، البته از نوع متعادل. بنابراین گفتند ما هم یک اسلام انقلابی درست می‌کنیم که در نتیجه القاعده را راه اندازی کردند و القاعده با شعار ضد آمریکایی شروع به کشتار مردم کرد و همه آثار تمدنی را در افغانستان ویران و یک تصویر بسیار بدی از اسلام در آنجا به وجود آورد که در این زمان، سعودی‌ها متوجه شدند دیگر القاعده جواب نمی‌دهد، بنابراین در گام بعدی داعش و النصره را ایجاد کردند. داعش آیه قرآن می‌خواند و در مقابل مرد و زن و پیر و جوان را می‌کشت. صد‌ها هزار نفر را در عراق و سوریه کشتند.

متکی با بیان این که همه پول و سلاح‌های داعش از سوی عربستان سعودی تأمین می شود، اظهار داشت: جالب اینجاست که اخیرا رژیم آل سعود اعلام کرده می‌خواهد یک ائتلاف علیه داعش ایجاد کند. امروز عربستان گیر کرده که چه هویتی داشته باشد، یک هویت مذهبی و یا این که هویت اسلام سیاسی ملایم، یا اسلام سیاسی خشن.

براساس اعلام روابط عمومی مجمع تقریب، وی تأکید کرد: ما در مقابل تفرقه انگیزی دشمنان نباید هیچ وقت از سلاح کار‌آمد خودمان که همان دعوت به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است، غافل شویم، چرا که کتاب خدا، سنت رسول الله (ص) و عقل ما را به وحدت و تقریب دعوت می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha