شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ممنوعیت پخش برنامه‌های کانال صلح در بنگلادش

بنگلادش برای مقابله با حملات تروریستی افراط‌گرایان، پخش برنامه‌های یکی از کانال‌های تلویزیونی وابسته به امارات را متوقف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، بنگلادش برای مقابله با حملات تروریستی افراط‌گرایان در این کشور پخش برنامه‌های یکی از کانال‌های تلویزیونی اسلامی وابسته به امارات را متوقف کرده و به مدارس این کشور دستور داده است که گم شدن دانشجویان را گزارش دهند.

این تصمیم زمانی گرفته شد که چند تن از مهاجمان حمله تروریستی در بنگلادش طرفداران این کانال تلویزیونی بوده‌اند، درحالی که سایرین از دانشجویان دانشگاه‌ها بوده‌ و ماه‌ها پیش مفقود شده‌ بوده‌اند.‌

حسن الحق اینو وزیر اطلاعات بنگلادش روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: کمیته کابینه تصمیم به تعطیلی کانال تلویزیونی صلح گرفته است. این ایستگاه تلویزیونی توسط واعظ ذاکر نایک هندی تبار راه اندازی شده که رئیس و موسس موسسه اسلامی بمبئی است و برنامه‌های این شبکه از دوبی پخش می‌شود.

پیشتر شیعیان هندوستان علیه سخنرانی‌های تفرقه انگیز این واعظ دست به تظاهرات زده بودند.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش نیز اعلام کرد: تمامی مدارس و دانشگاه‌های این کشور وظیفه دارند لیستی از دانش آموزان و دانشجویان غایب را تنظیم و منتشر کنند. وی در ادامه گفت: ما با جدیت عمل خواهیم کرد. ما باید تروریسم و ستیزه جویی را از بنگلادش ریشه‌کن کنیم.

بنگلادش در ماه‌های گذشته شاهد وضعیت وخیمی از جمله حملات چندگانه و هدف قرار گرفتن فعالان سکولار و مذهبی بوده‌ است.

علی‌رغم اینکه گروهک تروریستی داعش مسئولیت حملات مرگبار تروریستی در بنگلادش را برعهده گرفته‌ است اما به گفته پلیس بنگلادش حمله مرگبار کافه داکا توسط یک گروه تروریستی شبه نظامی محلی انجام شده‌ و عوامل خارجی در این جنایت دخالتی نداشته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha