شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تظاهرات ضدتروریستی در بنگلادش

حوزه/ صدها هزار تن از دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های بنگلادش در داکا پایتخت این کشور تجمع پیدا کرده و حملات تروریستی علیه مردم بی‌گناه را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» 100 هزار دانشجوی بنگلادشی با شرکت در راهپیمایی ضدافراط‌گرایی در بنگلادش مخالفت خود را با اعمال تروریست‌ها اعلام کردند. در این تظاهرات گسترده، صدها هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های بنگلادش در داکا پایتخت این کشور تجمع پیدا کرده و حملات تروریستی علیه مردم بی‌گناه را محکوم کردند. هزاران تن از معلمان و اساتید دانشگاهی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

دانشجویان در این راهپیمایی یکصدا شعار داده و فریاد می‌زدند: بنگلادش علیه تروریسم می‌ایستد. ما صلح می‌خواهیم! اینجا تروریسم جایگاهی ندارد!

برگزارکنندگان این تظاهرات قصد داشتند حضور دانشجویان را در این گردهمایی پررنگ سازند زیرا حمله کنندگان فاجعه تروریستی ماه گذشته در داکا را اکثرا مردان جوان و دانشجویان تشکیل می‌دادند.

برپایه این گزارش به نقل از dailywire.com، تنویر شکیل جوی، یکی از برگزارکنندگان این راهپیمایی گفت: ما علیه هر نوع ایدئولوژی افراط‌گرانه‌ای ایستاده و تروریسم را محکوم می‌کنیم. شرکت عده زیادی از دانشجویان دختر و پسر و اعتراض آنان به تروریسم و افراط‌گرایی در کشور بنگلادش مایه دلگرمی ما است.

جوی همچنین گفت: دانشجویان بنگلادشی برای شرکت در این تظاهرات در 50 نقطه مختلف داکا تجمع یافتند. بعلاوه اعتراضات خیابانی مشابهی در تمامی مناطق و شهرهای بزرگ کشور برگزار شده است. در همین راستا نیز کمپین جمع آوری امضاء علیه تروریسم در تمامی موسسات و نهادهای آموزشی آغاز به کار کرده است.

ماه گذشته، در حمله‌ای تروریستی در رستورانی در داکا، افراط‌گرایان یک حزب تروریستی محلی 20 نفر از جمله 17 خارجی را به قتل رساندند.

گروهک تکفیری داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، اما مقامات بنگلادش اعلام کرده‌اند که یک گروه ممنوعه داخلی با نام جماعت مجاهدین بنگلادش مسئول این جنایت بوده است.

اکثریت جمعیت کشور بنگلادش را مسلمانان تشکیل داده و این کشور 160 میلیون مسلمان دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha