شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 مدارس صلح در بنگلادش تحت نظارت و پیگرد قرار می‌گیرند

حوزه/ نورالسلام ناهید وزیر آموزش و پرورش بنگلادش انجام تحقیقات در خصوص مدارس صلح را تایید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bdnews24.com، پس از توقف پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی صلح ذاکر نایک در بنگلادش، مسئولین این کشور فعالیت مدارس صلح این واعظ هندی را نیز تحت نظارت و پیگرد قرار می‌دهند.

مدارس مذکور در مرکز شهر داکا و دیگر مناطق بنگلادش تحت نام «صلح» با تفکرات تفرقه انگیز ذاکر نایک هم‌راستا بوده‌اند.

پس از اینکه مشخص شد 2 تن از مهاجمان تروریستی در بنگلادش از طرفداران و تحت تاثیر این واعظ هندی بوده‌اند، دولت این کشور پخش برنامه‌های کانال تلویزیونی او را متوقف کرده است.

حسن الحق اینو وزیر اطلاعات بنگلادش در این باره گفت: برنامه‌های کانال صلح منطبق با جامعه اسلامی، قرآن، سنت، حدیث، قانون بنگلادش، فرهنگ ما، سنت‌ها و رسومات ما نیست.

هنوز مشخص نیست که چند مدرسه در بنگلادش تحت عنوان «صلح» به فعالیت مشغول هستند.

مقامات هیئت مدیره آموزش داکا تاکنون تنها به صورت موقتی یک مدرسه آموزش انگلیسی را در لالماتیا با عنوان صلح تایید کرده‌اند، اما مدارس دیگر اجازه فعالیت ندارند.

نورالسلام ناهید وزیر آموزش و پرورش بنگلادش هم انجام تحقیقات در این خصوص را تایید کرد.

محبوب الرحمن ریئس هیئت مدیره آموزش داکا نیز گفت: این هیات مدیره ماهیت این مدارس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از مقامات وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: هیچ یک از این مدارس صلح در داکا درخواستی برای اجازه فعالیت قانونی نداشته‌اند. این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت: وزارت آموزش و پروش تحقیقات درباره 20 مدرسه با عنوان «صلح» را آغاز کرده است و اگر ثابت شود که این مدارس از ذاکر نایک تبعیت می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha