پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سوگواره یاس نبوی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگی و سیره فاطمی، از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۱۸ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علی زاده، عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی، با بیان این که این طرح در 218 بقعه متبرکه استان  با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی برگزار می‌شود، گفت: این طرح برای ششمین سال است که در استان برگزار خواهد شد.

وی، هدف برگزاری سوگواره یاس نبوی را ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به‌عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت دانست و افزود: ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هیأت ها و دسته‌های عزاداری در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی، در بقاع متبرکه تجمع می‌کنند و به برپایی عزاداری می‌پردازند، ادامه داد: طرح سوگواره یاس نبوی در نخستین شب با حضور دو شهید خوش‌نام دفاع مقدس در جوار امام‌زاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

وی با بیان این که طرح سوگواره یاس نبوی در 218 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این مراسم‌ علاوه بر مرثیه‌سرایی، سخنرانی و عزاداری خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) قرائت می‌شود.

حجت الاسلام علی زاده با بیان این که همایش رهروان یاس نبوی در سطح امامزادگان شاخص مجری طرح سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش عصر روز شهادت آن حضرت با هدف تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، قرائت خطبه فدکیه و برگزاری مراسم شام غریبان از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در اما‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

حجت الاسلام علی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی حضرت فاطمه زهرا(ع) باید در برنامه های زندگی ما وجود داشته باشد، بیان داشت: این بانوی بزرگوار تنها اسوه و الگوی بانوان نبوده، بلکه الگویی برای همه مردان و زنان است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت تمام و کمال در مسیر تعالیم والای دینی گام برداشته است، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار رحمتی برای همه ماست که باید مقام والای ایشان را به بهترین نحو احسن گرامی بداریم.

حجت الاسلام علی زاده با اشاره به این که باید سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود وارد کنیم، افزود: ما که چنین سرمایه های ارزشمندی داریم باید از آنان به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و شایستگی این بزرگواران را پیدا کنیم.

وی با اشاره به خطابه‌های آن حضرت در پاسداری از دین و ولایت، افزود: این امر نشان‌دهنده این است که یک زن در سخت‌ترین شرایط همچون استوانه‌ای محکم، می‌تواند محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار گیرد و حضرت زهرا(س) محور تداوم مقاومت و حفظ ولایت بودند.  

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha