سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
آرامش بهاری

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از همکاری ۲۲۰ روحانی در اجرای طرح "آرامش بهاری" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سال جدید از اجرای طرح آرامش بهاری در 250 بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

وی با بیان این که این طرح همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 95 ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح با هدف اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز برای مسافران و علاقه مندان حاضر در بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که طرح آرامش بهاری با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار خواهد شد، افزود: اجرای این طرح به طور حتم موجب تقویت باورهای دینی و مذهبی و همچنین ارتقاء فرهنگی مخاطبان خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این طرح آرامش بهاری نیز برای ششمین سال متوالی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال مردم به ویژه مسافران از اجرای این طرح بسیار خوب بوده است.

وی با بیان این که با اجرای این طرح ملی در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه با برنامه های متنوع فرهنگی و دینی و هنری، میزبان مسافران و گردشگران خواهیم بود، گفت: حضور مسافران در بقاع متبرکه زمینه ای را برای رشد فکری و فرهنگی آحاد جامعه فراهم خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که آیین لحظه تحویل سال ‌نو همراه به پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: حضور مردم در لحظه تحویل سال‌نو در جوار بقاع متبرکه چشم‌گیر است و همه‌ساله شاهد توجه بیشتر مردم نسبت به آن هستیم.

حجت الاسلام علیزاده همچنین از برپایی 65 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این خیمه ها غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی، کودک و نوجوان، چندرسانه‌ای، مشاوره ازدواج و مشاوره وقف برپا خواهد شد.

وی از همکاری 220 روحانی اعزامی از قم و روحانیان بومی در اجرای طرح آرامش بهاری در مازندران خبر داد و افزود: برگزاری نماز جماعت و همکاری در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف روحانیان اعزامی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha