یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 375046
۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
دانشکده فقه علامه مظفر

حوزه/ در این عکس شخصیت های معروفی چون شیخ احمد وائلی خطیب سرشناس، شیخ مهدی آصفی نماینده سابق مقام معظم رهبری در عراق، علامه شیخ عبدالهادی فضلی و سید عبدالهادی حکیم به چشم می خورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کلیة الفقه (دانشکده فقه) نامی ماندگار در حافظه تاریخی نیم قرن اخیر نجف است. جایی که دهها فاضل حوزوی زیر نظر علامه محمدرضا مظفر به یادگیری علوم جدید و قدیم پرداختند و برخی از آن ها در سال های بعد خود به جایگاه برجسته ای در حوزه رسیدند.

دانشکده فقه در سال 1958 میلادی به همت فقیه و فیلسوف برجسته علامه محمدرضا مظفر در شهر نجف تاسیس شد. این روحانی خوش فکر هفت سال پیش از این مدارس ابتدایی منتدی النشر و در ادامه آن دبیرستان منتدی را تاسیس کرده بود و ب اراه انازی دانشکده فقه داوطلبان و متقاضیان حضور در آن از قبل در همین سبک آموزشی تعلیم دیده بودند.

دانشکده فقه بعدها توسط صدام تعطیل و با سرنگونی رژیم بعث دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

* عکس ماندگار از دانشکده فقه علامه مظفر

تصویر زیر موسس (مرحوم مظفر)، اساتید و طلاب دوره اول و دوم این دانشکده دینی را نشان می دهد که در بین آنان شخصیت های معروفی چون شیخ احمد وائلی خطیب سرشناس عراق، آیت الله مهدی آصفی نماینده سابق مقام معظم رهبری در عراق، علامه شیخ عبدالهادی فضلی، مرحوم سید محمد بحرالعلوم، آیت الله سید حسین خرسان، مرحوم سید عبدالهادی حکیم و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدتقی طباطبایی به چشم می خورند.

 

انتهای پیام/

20/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha