یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر اصفهان

حوزه/ امام جمعه زرین شهر از ثبت وقفی برای باهدف تعلیم قرآن کریم وپژوهش های حوزوی در نخستین روزهای سال۹۵ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  قاسم باقریان صبح امروز در جمع خبرنگاران ازیک وقف جدید در نخستین روزهای سال 95 باهدف تعلیم قرآن کریم وپژوهش های حوزوی خبرداد.

وی اظهار داشت: در سال جدید به منظور  زنده نگهداشتن یاد و خاطر دو شهید محمد باقریان، ولی الله باقریان و اسد الله باقریان یک وقف جدید را به ثبت رساندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: قصدمان از ثبت این وقف ایجاد صدقه جاریه برای برادران و پدرمان بود زیرا که وقف تنها چیزی است که صواب آن تا ابد به واقفان آن تعلق می گیرد و در کارنامه ها ثبت می شود.

امام جمعه زرین شهر در ادامه افزود: همچنین طبق وقف نامه ای که تنظیم شده است عواید حاصل از این وقف جدید مقرر شده است تا در جهت تعلیم قرآن کریم، پژوهش های دینی و قرآنی توسط طلاب حوزه های علمیه شهرستان صرف گردد.

حجت الاسلام  قاسم باقریان در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اهدافمان از ثبت این وقف جدید ترغیب و تشویق مردم مومن و ولایتمدار شهرستان به ایجاد وقف های جدید بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین برای کارهای بزرگ و ماندگار نیازمند صدقات و سرمایه گذاری های بزرگی هستیم که این مهم از طریق ثبت وقف ها به ثمر می رسد.

امام جمعه زرین شهر در ادامه گفت: جامعه ما اکنون نیازمند تربیت نیروهای انسانی توانا و مستعد می باشد تا بتوانند در عرصه های مختلف برای پیشرفت جامعه و کشور فعالیت نمایند.

حجت الاسلام قاسم باقریان ادامه داد: در همین راستا نیز برای ایجاد درآمد جهت فعالیت روحانیون و طلاب دست به این اقدام زدیم تا بتوانیم با ایجاد درآمد بتوانیم کارهای فرهنگی موثر و مداومی را پایه ریزی نماییم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دو حوزه علمیه در شهرستان در حال احداث می باشد و نیازمند این هستیم تا بتوانیم برای تسریع این امور کمک های خیرین را جدب نماییم.

امام جمعه زرین شهر در ادامه عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از طلاب حوزه های علمیه زرین شهر پس از گذشت چند سال از تحصیل خود در حوزه های علمیه برای تامین معاش خویش به امور جانبی به پردازند و اینکه این خلع در شهرستان لنجان احساس می شود باید خیرین به میدان بیایند و در این راستا فعالیت های مناسبی را داشته باشند.

حجت الاسلام  قاسم باقریان در ادامه افزود: همچنین در اولویت امور شهرستان این مورد قرار دارد که کانون های فرهنگی با هدف و رویکرد تربیت طلاب حوزه های علیمه در راستای فعالیت های فرهنگی قرار دارد لیکن این گونه فعالیت ها نیازمند هزینه می باشد که در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود که یکی از مصداق های آن وقف می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در خیلی از مناطق شهرستان به دلیل محرومیت روحانیون و طلاب حضور ندارند و باید برای این امور نیز حتما تدبیری پیشه کرد.

امام جمعه زرین شهر در ادامه اظهار کرد: باید طلاب را از نظر مالی و معاش تامین نمود تا بتوانند در این حوزه ها با قدرت و جدیت وارد شوند زیرا که این ها سرمایه های جامعه و کشور محسوب می شوند و باید برای تربیت نیروی انسانی توانمند و تاثیرگذار برنامه ریزی و فعالیت شود لذا این افراد می توانند با استفاده از علوم و توانایی های خویش در جهت کنترل و جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه به نحو احسنت فعالیت نمایند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha