دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز شرایط به صورتی است که اگر کسی توجه ای به فضای مجازی نکند به وظیفه و مسئولیتی که به دوش اوست، عمل نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه امروز مسئله حضور در فضای مجازی مهم‌تر از هر فضای دیگری است گفت: فضای رسانه‌ای مکتوب و کتاب، قلمرو بسیار محدودی دارد، ولی فضای مجازی قلمرو گسترده‌ای دارد که نباید از آن غافل شد.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی کتاب این است که انسان بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند ولی در فضای مجازی مخاطب گسترده‌تری وجود دارد و ارتباط با او آسان‌تر است و باید این فضا مورد توجه قرار گیرد و اگر کسی از آن غافل باشد از اساس فلسفه ارتباط با مخاطب غافل است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر روحانیت به فضای مجازی توجه نکند نمی‌تواند به مسئولیت اساسی خود عمل کند، گفت: امروز شرایط به صورتی است که اگر کسی توجه ای به فضای مجازی نکند به وظیفه و مسئولیتی که به دوش اوست عمل نکرده است.

وی ابراز داشت: امروز کسی عالم به زمان است که فضای مجازی را درک کرده باشد و گستردگی، قلمرو، آسیب‌ها و منافع آن را بداند و اگر این ویژگی را داشته باشد آغاز موفقت او برای دستیابی به اهدافش است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم برنامه‌ریزی برای فضای مجازی را مهم دانست و گفت: فضای مجازی مانند یک چاقوی دو لبه است و اگر انسان دقت نکند و برنامه‌ریزی نداشته باشد موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: در فضای مجازی هم آلودگی‌های فکری و معنوی بسیار است و هم زمینه را برای رشد فکری و دینی افراد فراهم می‌کند و شرط موفقیت در این فضا برخورداری از برنامه برای مقابله با اندیشه‌های انحرافی است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی از جمله سازمان‌هایی است که حضوری کاملاً فعال در فضای مجازی دارد، گفت: فضای مجازی فضایی است که اختصاص به یک گروه خاصی ندارد و سراسر جهان اسلام و تشکل‌های دینی باید به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید برنامه‌ریزی جدی‌تری در فضای مجازی داشته باشد تصریح کرد: بحث فناوری اطلاعات و پرداختن به این فضا در حوزه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و لازم است مسئولین فرهنگی در حوزه ورود جدی‌تری در این فضا داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم گفت: باید حضور در فضای مجازی به صورت مشارکت عمومی در حوزه باشد و فضایی به وجود آید که طلاب در توسعه بحث‌های فرهنگی مخصوصاً اخلاقی در این فضا مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha