شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسالم عباس نظری

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تجمل گرایی آفت بزرگ زندگی های امروزی است

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین با تبریک ایام نوروز، در رابطه با مسئله تجمل گرایی واسراف در خانواده وجامعه مخصوصا در این ایام اظهارداشت: تجمل گرایی و زندگی اشرافی در حقیقت پیروی از هوای نفس است و کسانی که دنبال هوای نفس خود باشند از حق و حقیقت در زندگی و در جامعه فاصله گرفته و دچار سردرگمی خواهندشد.

وی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : حضرت رسول گرامی اسلام فرمودند:2 چیز را بر امتم می ترسم ،یکی پیروی از هوای نفس ودیگری آرزوهای طولانی؛  در اینجا می بینیم که اگر برخی از افراد جامعه به این پدیده مبتلا می باشند در این است که آیات نورانی قران وروایات واحادیث ائمه معصومین را به خوبی تفکر وتدبر نکرده اند  که باید در این راه تلاش نماییم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان داشت: آسیب های تجمل گرایی وچشم وهم چشمی اسراف به وجود می آورد وچه بسا شخصی به خاطر همین مسئله به چیزهایی در زندگی روی بیاورد که نه تنها پسندیده نیست بلکه برای خود وی مشکلاتی از قبیل بدهکاری مالی به وجود می آورد.

وی  با اشاره به اینکه این موارد جزگناهان کبیره در اسلام محسوب می شوداظهارداشت: تجمل گرایی،اسراف، چشم وهم چشمی از گناهان کبیره در اسلام محسوب شده واین موارد همیشه برای  انسان یک نوع ذلتی را به همراه خواهدداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha