یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ هر کاری مثبت و خوب، آسیب هایی هم به همراه دارد، مهتمرین آسیب ایام نوروز و صله رحم، اختلاط زن و مرد، هنجار شکنی اخلاقی و اجتماعی، رعایت نکردن خطوط قرمز اسلامی در بازدید، دست دادن زن با مرد نامحرم است.

حجت الاسلام امیرحسین شهبازی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، به ایام نوروز  و جایگاه صله رحم در اسلام اشاره کرد و گفت:خدا در قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در احادیث گوهربار خود به انجام صله رحم توسط مسلمانان تاکید فراوانی کرده اند و این سفارش بیانگر  اهمیتمسئله صله رحم است.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: صله رحم برکات زیادی در زندگی انسان دارد و از جمله آن برکات افزایش طول عمر، عاقبت به خیری در دینا و آخرت و استجابت دعای والدین است.

وی خاطر نشان کرد: ایام نوروز بهترین زمان برای احیاء و ترویج سنت ایرانی اسلامی، مانند صله رحم است و می توان به بهترین صورت این گونه سنت ها را انجام و ترویج داد.

این استاد حوزه با بیان هر کاری مثبت و خوب، آسیب هایی هم به همراه دارد، مهتمرین آسیب ایام نوروز و صله رحم را اختلاط زن و مرد، هنجاری شکنی اخلاقی و اجتماعی، رعایت نکردن خطوط قرمز اسلامی در بازدید، دست دادن زن با مرد نامحرم بیان کرد.

 حجت الاسلام شهبازی در پایان با بیان این که شبکه های اجتماعی جایگاه خوبی در بین خانوده ایرانی پیدا کرده از جمله آسیب های این شبکه را وابستگی به فضای مجازی، عدم تامین نیاز های عاطفی و بر هم زننده نظم اجتماعی و روابط خانوادگی است.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha