پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ بسیار پسندیده است که در هنگام دید و بازدیدهای نوروزی، خانواده ها از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرند و در دنیای واقعی از وضعیت اقوام خود با خبر شوند.

حجت الاسلام  امیرحسین شهبازی استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تبریک سال جدید در خصوص سفارش دین اسلام به صله رحم اظهار داشت: همواره خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه اطهار در احادیث گوهربار خود به انجام صله رحم توسط مسلمانان تاکید فراوانی داشتند که بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: صله رحم باعث برکت در زندگی انسان می شود کما اینکه در روایت است شخصی پس از سالها به دیدار یکی از اقوام خود می رود و خداوند متعال 30 سال به عمر او می افزاید پس ثمرات فراوان هم در دنیا و هم در آخرت از صله رحم نیز نشات می گیرد.

این محقق حوزوی خاطر نشان کرد: ایام نوروز از بهترین بسترهایی است که می توان این امر پسندیده را به بهترین نحو انجام داد و لذا علاوه بر توجه به نکات مثبت، می بایست به بعضی آثار منفی دید و بازدیدهای نوروزی نیز توجه نماییم.

این کارشناس علوم دینی  با بیان این که رعایت حدود شرعی از خط قرمزهای صله رحم می باشد، متذکر شد: خانم ها و آقایان در دیدارهای خانوادگی، هریک سخنان خاص خود را دارند و اگر مجالس زنانه و مردانه جدا از هم برگزار شود، آرامش خاطر هم از نظر مرد و هم از نظر زن حاصل می گردد.

حجت الاسلام شهبازی ادامه داد: اگر در مجالس مختلط حریم بین مردان و زنان رعایت نشود، آقا و خانم، همسرشان در در جلسه با دیگران مقایسه می کنند و همین قیاس سبب می شود نوع برخورد ها زیر ذره بین رفته و در صورت یک خطای جزیی، کانون خانواده ها متزلزل شود.

وی تاکید کرد: اگر مرزبندی بین جلسات خانم ها و آقایان رعایت شود، آن گاه نیازهای عاطفی هریک با هم جنس خود به بهترین شکل تامین می شود و به نحوی هرکدام به راحتی به سخنوری می پردازند چرا که همه ی اشخاص را از جنس خود می دانند و دیگر پای مقایسه به وسط نمی آید و حدود شرعی نیز به بهترین شکل رعایت می شود.

این پژوهشگر دینی در پایان بیان داشت: خانواده ها لازم است هنگام دید و بازدید، از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرند و در دنیای واقعی از وضعیت اقوام خود با خبر شوند لذا دقت نمایند وابستگی به فضای مجازی علاوه بر عدم تامین نیاز های عاطفی، نوعی بی احترامی به میزبان نیز می باشد که توجه به آن خالی از لطف نیست.
313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha