پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
المپیاد علمی بانوان طلبه

حوزه/ معاون آموزش حوزه خواهران مازندران گفت: ۱۴ طلبه حوزه خواهران مازندران به مرحله کشوری المپیاد علمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران راه یافتند.

خانم فاطمه هدایتی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، اظهارداشت: مدیریت حوزه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه در سطح 2 و سه مرکز تخصصی حوزوی و یک مرکز عالی حوزوی و در مجموع، 21 مدرسه علمیه با بیش از 4 هزار طلبه شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل می باشد که برای سال تحصیلی جدید، تمام این مراکز دارای پذیرش بوده و آمادگی لازم را جهت ثبت نام از خواهران علاقه مند به تحصیل علوم دینی دارا می باشند.

وی  با بیان اینکه ثبت نام حوزه علمیه خواهران که از 25 بهمن آغاز گردیده و تا آخر فروردین ادامه دارد؛ بیان داشت: امیدواریم با توجه به این که حوزه خواهران منشا خدمات و برکات زیادی در جامعه است، هر سال شاهد گسترش مراکر حوزوی و همچنین پذیرش طلاب با توان بالای علمی و اخلاقی بوده تا شاهد توسعه و ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در کشور توسط کارشناسان دینی(طلاب) باشیم.

معاون آموزش حوزه خواهران مازندران  با اشاره به پذیرش در حوزه خواهران اظهار کرد: پذیرش در حوزه خواهران بدون آزمون کتبی بوده، اما موفقیت در سنجش علمی بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کل) و سایر مراحل پذیرش مانند مصاحبه اطلاعات عمومی و رفتاری و تحقیق از محل تحصیل، از جمله شرایط عمومی پذیرش طلبه می باشد.

وی با اشاره به درخشش طلاب حوزه خواهران در المپیادهای علمی اعلام کرد: در سال جاری، تعداد 297 نفر از طلاب خواهران مازندران در المپیاد علمی مدرسه ای شرکت نموده که از این تعداد 72 نفر قبول شده و به مرحله استانی راه یافتند؛ همچنین 14 نفر در مرحله استانی امتیاز لازم را کسب نموده و به مرحله کشوری راه یافتند که مرحله کشوری به زودی برگزار می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha