پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ ممکن است انسان مؤمن، کار خطا و گناه انجام دهد، اما از این کار خوشنود نیست و بلافاصله استغفار کرده و بر انجام گناه پافشاری نمی کند، در نتیجه خداوند آنها را می بخشد و این خسران را برایش جبران می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: بنا به روایت رسیده ماه مبارک رجب و شعبان مقدمه ماه رمضان است که ماه امیرالمومنین علی سلام الله علیه نیز نام دارد یعنی ماه ولایت است لذا می توان نتیجه گرفت که از حقیقت ولایت می شود به باطن ماه خدا رسید.
وی ادامه داد: همه عالم ظاهر و باطنی دارد ماه رجب نیز این گونه است که با انجام دستورات و عبادت سفارش شده می توان به باطن این ماه رسید.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  به حدیث معروف ملک داعی اشاره کرد و گفت: روایت است که از اول ماه رجب فرشته ای از سوی خداوند متعال ماموریت دارد که هر شب از اول شب تا سحر ندا کند و مردم را به عبادت خداوند متعال دعوت نماید پس هر کس به این ماه بندگی خدا را انجام دهد به خداوند متعال می رسد.
وی اضافه کرد: بدیهی است هدف اصلی ما رسیدن به باطن این ماه است به همین دلیل است که یکی از رودهای بهشت را که آبش از شیر سفیدتر و طعمش از عسل شیرین تر است را رجب نام گذاری کرده اند و ما باید با رعایت دستورات رسیده و انجام عبادات این ماه بزرگ به حقیقت آن دست پیدا کنیم .
منتخب مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از راه های دستیابی به حقیقت این ماه خواندن دعاهای سفارش شده و تفکر در آنهاست همچنین ترک معصیت و مراقبه کمک می کند که عبادات برایمان شیرین شود تا با انجام آنها ما به حقیقت این ماه با عظمت دست یابیم.
وی درباره اثر معصیت در عدم توفیق در عبادات به داستان محدث قمی اشاره کرد و گفت: ایشان را برای تناول غذا به یک مهمانی دعوت کردند بعد از آن به مدت چهل شب توفیق نماز شب از وی سلب شد وقتی علت آن را جویا شد متوجه گردید که میزبان ربا خوار بوده است و غذایی که آن شب تناول کرده است حرام بوده لذا عالمی که هیچ وقت نماز شبش ترک نمی شد به مدت چهل شب  توفیق انجام این عمل بابرکت را از دست داد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در مورد صفات مومنین گفت: بنا به روایت مومنین کسانی هستند که به طور دائم مراقبت می کنند که از دستورات و فرمانهای خدای متعال سرپیچی نکنند همچنین بنا به توصیه قرآن مجید آنها اهل فروبردن خشم خود هستند، مردم را می بخشند وعلاوه بر آن احسان و انفاق را در دستور کار خویش قرار داده اند.
وی ادامه داد: مومنین کار خطا و گناه نیز انجام می دهند اما از این کار خوشنود نیستند و بلافاصله استغفار کرده و بر انجام گناه پافشاری نمی کنند در نتیجه خداوند آنها را می بخشد و این خسران را برایش جبران می کنند.
این سخنران با نقل حدیثی از امام رضا سلام الله علیه، گفت : آن امام همام می فرماید : هر کس توانایی دادن کفاره گناهان خود را ندارد بر ما اهل بیت زیاد صلوات بفرستد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha