چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام شکیبا- خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان گفت: در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) ۷۰ طلبه از پایه اول تا ششم مشغول به فراگیری علوم دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شکرالله شکیبا عصر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گفت: شهرستان راز و جرگلان 75 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد نزدیک به 70 درصد اهل تسنن می باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان راز و جرگلان 27 مدرسه علمیه اهل سنت وجود دارد و تا سال 86 هیچ مدرسه علمیه تشیع در منطقه فعالیت نداشت و از آن سال به بعد مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تأسیس شد.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: در این مدرسه  70 طلبه از پایه اول تا ششم مشغول به فراگیری علوم دینی هستند و 15 استاد بومی و غیر بومی در این مدرسه به تدریس مشغول می باشند.

وی با بیان اینکه اکثریت طلاب بومی مدرسه اهل تشیع راز و جرگلان از همان بخش اقلیت بومی منطقه هستند، گفت: طلاب مستعدی در عرصه‌های مختلف در این مدرسه مشغول به فعالیت هستند و در طول چند سال گذشته 40 نفر فارغ‌التحصیل شدند که تعدادی در قم، مشهد و شهرهای دیگر مشغول به ادامه تحصیل می باشند.

حجت الاسلام شکیبا در پایان ابراز داشت: خداوند متعال را شاکریم که مدرسه علمیه باقرالعلوم(ص) تمام مناطق شیعه‌نشین، ادارات، نهادها و شهرهایی که جزو توابع آن هستند را از لحاظ فرهنگی و تبلیغی تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha