شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ روحانیون ، فعالان و فرهیختگان شیعه در هند اعلام کردند آموزه‌های امامان و رهبرانی چون حضرت علی(ع) برای مبارزه با تهدید تروریسم ارزشمند هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از times of india، شیعیان شهر بمبئی در هند، روز ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، امام اول شیعیان را به عنوان روز تقبیح تروریسم و صلح جهانی جشن می‌گیرند.

روحانیون ، فعالان و فرهیختگان شیعه در این کشور با بیان اینکه تروریست‌ها ازجمله گروهک تروریستی داعش خطر بالایی برای بشریت دارند، اعلام کردند آموزه‌های امامان و رهبرانی چون مولا علی(ع)، برای مبارزه با تهدید تروریسم ارزشمند و کمک کننده است.

یوم علی (روز ولادت حضرت علی علیه‌السلام) در 21 آوریل مصادف با 13 رجب است که بعد از ظهر در مسجد ایرانیان و مسجد مغول در دنگاری جشن گرفته می‌شود. در این مراسم روحانیون و امامان جماعت درباره آموزه‌های دینی، راه امام  و نقش ایشان در شکل گیری و استقرار اسلام به سخنرانی می‌پردازند.

سید عباس رضوان خان، مدیر انجمن صلح و همبستگی مسلمانان که از برگزارکنندگان این مراسم است گفت: ما می‌خواهیم از این فرصت و این روز استفاده کرده، خودمان را متعهد به رعایت آموزه‌های آن امام عزیز دانسته و با افراط‌گرایی مبارزه کنیم.

شوکت بهارتی سرپرست سازمان غیردولتی  جبهه ورد واسیلا نیز گفت: مردم دنیا باید علیه تهدید داعش با هم متحد شوند و بزرگداشت جشن ولادت حضرت علی(ع) فرصت خوبی برای تاکید مجدد برای ریشه‌کن سازی این معضل جهانی است. باید از شخصیت و آموزه‌های حضرت علی(ع) به عنوان الگویی برای مبارزه با ایدئولوژی ترور و افراط‌گرایی استفاده کرد.

زین الدین باندوکوالا، مدیر سابق اتاق فکر جامعه هندو-عرب نیز از جشن میلاد حضرت علی(ع) به عنوان روز ضدتروریست در هند استقبال کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha