پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 377137
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه/امام جمعه بروجرد گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو پشتوانه عظیم فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام حسن ترابی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد با اشاره به این که نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر مبنای اقتصاد دغدغه معظم له را نسبت به بهبود وضعیت معیشت مردم می رساند، اظهار داشت: برای تحقیق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید دولت و ملت با عزم ملی و همگانی این مهم را تحقق سازند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو پشتوانه فرهنگی است تصریح کرد:برای نزدیک شدن به تحقق شعار سال باید زیر ساخت های فرهنگی شعار سال را تقویت نمود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه امروز دشمن برای مقابله با کشور اقتصاد ایران اسلامی را هدف گرفته است خاطر نشان کرد: دشمن، بخشی از ترفندهای خود برای رسیدن به اهداف نفوذی خود را از این راه اعمال می کند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه جهادی در بین مردم از مهمترین راه کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: ارتقای وجدان کاری، بالا بردن کیفیت محصولات تولید داخل و همچنین ایجاد روحیه قناعت و صرفه جویی نیز از دیگر نمود تحقق شعار سال است.

وی با اشاره به این که اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از مصرف گرایی مستلزم ایجاد زیر ساخت های فرهنگی در جامعه است یادآور شد:امروز باید با تقویت محصولات داخلی بر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بیافزاییم.

امام جمعه بروجرد در پایان با اشاره به این که مبلغان و فعالان فرهنگی باید برای ترویج فرهنگ افتصاد مقاومتی تلاشی مضاعف داشته باشند، گفت: امروز تنها راه درمان اقتصاد کشور و رهایی از تحریم ها و فشارهای دشمنان توجه بر مقوله اقتصاد مقاومتی است و در این راستا، نیازمند عزم ملی و همگانی دولت و ملت هستیم.

80 درصد معتکفین جوان هستند

حجت الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروزجرد نیز در این نشست، گفت: امسال بخش عظیمی از معتکفان جوانان هستند، به گونه ای که هم اکنون ۸۰ درصد این آمار را جوانان مومن و خداجو تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار نفر در مساجد شهرستان بروجرد معتکف شده بودند، افزود: امسال با ثبت نام چشمگیر علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، این آمار به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر ارتقاء یافت.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۱۴۰ دانش آموز این شهرستان در مسجد النبی این شهرستان معتکف شده اند، خاطر نشان کرد:۴۵۰ دانشجو امسال در ۳ مسجد اعتکاف رجبیه را بجا می آورند.


انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha