یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابوالفضل بنی احمدی البرز

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در نشست فقه تخصصی نظام خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: امروز باید پژوهش های حوزویان متناسب با نیازهای روز باشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از کرج، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این نشست با اشاره به ضعف سیستم آموزشی در حوزه علمیه بیان داشت: سیستم آموزشی باید به گونه ای تدوین گردد که دانش آموختگان در موضوعات بدیهی و اولیه دینی نیاز به دوره های تکمیلی نداشته باشند.

وی اذعان داشت: برگزاری این دوره ها به علت خلائی  است که در سیستم آموزشی و فرهنگی و تربیتی وجود دارد.

وی افزود: طلبگی مسئولیت خطیری است که بر عهده گرفته ایم و ضروری است به موضوع خانواده که در نظام اسلامی به عنوان اصل مطرح است ورود پیدا کنیم و پس از آشنایی با ابعاد گوناگون خانواده، بایسته های خانواده نمونه و ایده آل را که اسلام معرفی نموده به جهان منعکس نماییم.

وی به آفت عدم آشنایی طلاب با ابعاد و شاخصه های خانواده در دین اشاره نمود و گفت: اگر طلاب از ابعاد و شاخص های خانواده موفق غافل باشند و تخصصی در این مقوله ورود پیدا نکنند، طبیعتا خانواده ای مبتنی بر سلایق که پشتوانه دینی و علمی ندارد، در قالب اسلام به مردم معرفی خواهد شد.

وی تأکید کرد: شایسته است تا سیستم آموزشی حوزه علمیه تغییر کند به گونه ای که بتوان اسلام شناس متبحر تربیت نمود و تنها یک اسلام شناس متبحر می تواند مفاهیم بلند اسلام را ارائه دهد.

وی در پایان به حاضرین وعده داد تا نشست هم اندیشی فقه تخصصی نظام خانواده و سبک زندگی اسلامی با حضور بنیانگذاران این تخصص در مدیریت استان البرز برگزار گردد، تا علاقه مندان بیشتری بتوانند از آن بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha