یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 379043
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
نورمگز

حوزه/ به همت محققان و پژوهشگران مرکز نور پایگاه مجلات تخصصی نور همگام با پیشرفت و توسعه در آخرین به روز رسانی مجهز به رابط کاربری واکنش گرا(Responsive web design) شد.

مدیر پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  اظهارداشت: همگام با پیشرفت و توسعه در بخش سخت افزاری، از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و ارائه تجربه کاربری بهتر برای کاربران خود غافل نمانده بدین منظور به سمت و سوی گرافیک جذاب و کاربردی‌تری رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی امینی مقدم افزود: در آخرین نسخه از به‌روزرسانی پایگا نورمگز، رابط کاربری واکنش‌گرا (Responsive web design) برای سرویس دهی بهتر به کاربران مهیا شد بطوریکه با اضافه شدن قابلیت واکنش گرایی، تفاوتی نمی‌کند کاربران از طریق چه دستگاهی و با چه ابعاد تصویری به پایگاه مراجعه نمایند، زیرا در طراحی وب واکنش گرا ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور، باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شوند که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌گردد.

وی ادامه داد: طراحی واکنش گرا برای واکنش پایگاه نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام امینی مقدم بیان داشت: کاربر پسند بودن و بهبود تجربه کاربران پایگاه، جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری، صرفه جویی در زمان و هزینه برای طراحی پایگاه‌های قابل نمایش برای دستگاه‌های دیگر و توصیه گوگل به داشتن طراحی واکنش گرا، از مزایای این نوع از طراحی است.

وی اظهارداشت: درج هزاران شماره از صدها عنوان مجله تخصصی در قالب موضوعات مختلفی چون: "قرآن و حدیث"، "فلسفه، کلام و عرفان"، "فقه، اصول و حقوق"، "کتابداری و اطلاع رسانی"، "روان شناسی"، "اقتصاد"، "هنر"، "مدیریت"، "حقوق"، "علوم انسانی" و ... نورمگز را به یکی از مهم‌ترین بانک‌های اطلاعات مجلات در زمینه علوم اسلامی و علوم انسانی تبدیل کرده است. از جمله ویژگی­‌های مهم این پایگاه، ارائه مجلات دارای رتبه "علمی - پژوهشی" و "علمی - ترویجی" در زمینه علوم انسانی می‌باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از وبگاه مجلات تخصصی نور به نشانی www.noormags.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha