شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 380280
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) به درستي مخاطب شناسي مي كردند و نيازهاي نوجوان و جوان را مي شناختند و با محبّت و صميمت، حقايق ديني را به فرزندان معنوي خويش می چشاندند.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با طرح این سؤال که چرا بيشترين ياران و همراهان و پيروان رسول معظّم و اهل بيت(ع) جوانان بوده اند؟ گفت: آن بزرگواران به درستي مخاطب شناسي مي كردند و نيازهاي نوجوان و جوان را مي شناختند و در قالب هاي عملي و ... مستقيم و با سعه صدر و همراه با محبّت و صميمت، حقايق ديني را در كام فرزندان معنوي خويش مي چكاندند.

وی، درباره دوران جوانی و ارتباط دین با آن گفت: نمی توان تنها با ارائه یکسری اطلاعات دینی، برای مذهبی شدن و تبلیغ معارف دین به جوانان اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بايد هنر "زيستن ديني" را به جوانان ياد داد، ابزار داشت: چه بسا نوجوان و جواني كه از نظر اطلاعات و حفظ برخی مطالب ديني ضعيف اما منش و سيرت او بسيار نيك و متعالي است و كسي كه چنين منش و شخصيتي داشته باشد، در كسب دانش ديني نيز علاقمند و مشتاق مي شود.

وی محبت را معنای زندگی برای این دوره مهم برشمرد و اظهار داشت: احساس دلبستگي، تعلّق و اُنس از جمله نيازهاي اساسي براي نوجوان و جوان است و كانون ها و تشكل هاي جوان محور بايستي به خوبي درك اهمّيت مخاطب و نيازهاي اساسي او را داشته باشند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به جايگاه بسیار مهم و قابل توجه تشكّل ها و كانون براي فراهم كردن زمينه هاي رشد دانايي و توانايي جوانان تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامي و فرصت های بالندگي جوانان در آن نهادها سرمايه هاي بسيار انديشمندي هستند كه به غناي فكري و تربيتي تشكّل هاي جوان محور، شكل مي دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بايد به جوانان آموخت كه داشتن عيب تا زماني كه در جهت رفع آن بكوشند، مشكل بزرگي نيست، بلكه عيب بزرگ آن است كه از عيب هاي خود غفلت كنند و تفهيم و تبيين اين شيوه برخورد با عيب ها و نقاط ضعف جوانان، آنها را نسبت به رشد و تعالي تشويق مي كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha