پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق عبداللهی- کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی گفت: مرور اعمال نیک و ناپسند روزانه و تلاش در جهت تبدیل گناهان به اعمال نیک، روز مسلمانان را به جشن و عید تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی در سلسله جلسات اخلاق خود در مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه، گفت: یکی از مهم ترین عوامل سعادت هر انسانی، توجه و اهمیت ویژه به تقوا است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان این که تقوا مهم ترین راه سعادت دنیوی و اخروی است، ابراز داشت: تقوا در نظر داشتن خداوند متعال در همه لحظات زندگی و دوری از گناه است.

این استاد حوزه ادامه داد: تقوای مردم موجب نزول برکات الهی خواهد شد، قطعأ کسی که تقوای الهی داشته باشد، خداوند برای او راه خروجی از غم های دنیا گشوده و روزی اش را دوچندان می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی تصریح کرد: تقوای حقیقی بر اثر دوری از گناه و ممارست در تهذیب نفس حاصل می شود و اجازه نزدیک شدن انسان به گناه و معصیت را نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های سعادت انسان ایستادگی در برابر گناه و معصیت است، غفلت در برابر گناه و آلودگی به آن مقدمات زوال اعمال صالح را رقم می زند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، یکی دیگر از راه های جلوگیری از ارتکاب گناه را محاسبه نفس و بررسی اعمال روزانه دانست و گفت: مرور اعمال نیک و ناپسند روزانه خود و تأمل و تعمق در آن و تلاش در جهت تبدیل گناهان به اعمال نیک، روز مسلمانان را به جشن و عید تبدیل خواهد کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان با اشاره به صفات مؤمنان و سربازان حضرت ولی عصر (عج) گفت: حرص در دریافت دانش و علم آموزی، ایمان و فرمانبرداری از خداوند متعال درهای رحمت را بر روی انسان ها می گشاید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha