شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی راز پیروزی های اخیر و آزادسازی فلوجه را در این دانست که مردم عراق از تاریخ درس گرفته و علمای خود را تنها نگذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق روز پنج شنبه در سخنرانی هفتگی در دفتر خود در کربلا خواستار بازسازی و آبادانی مناطق غربی و شمالی عراق پس از آزادسازی کامل آنها از دست داعش شد و پیروزی های رزمندگان عراقی در فلوجه را به آنها تبریک گفت.

آیت الله مدرسی گفت: پیروزی های رزمندگان عراقی در آزادسازی فلوجه را به مردم عراق تبریک می گوییم و افزود: ما به خانواده های عراقی تبریک می گوییم که فرزندان قهرمان آنها این پیروزی ها را برای ما رقم زدند.

ایشان جنگ فلوجه را جنگ تمدن ها دانست و افزود: ما فرزندان پیامبر و علی و حسین (علیهم السلام) هستیم.

آیت الله مدرسی راز پیروزی های اخیر را در این دانست که مردم عراق از تاریخ درس گرفته و علمای خود را تنها نگذاشتند.

ایشان افزود: امروز تجربه های تاریخی درسی بزرگ برای مردم عراق است و آنها با بهره گیری از این تجربیات بود که توصیه های مرجعیت شیعه را بر زمین نگذاشتند و به فتوای جهاد مرجعیت عمل کردند و همین باعث نزول امداد الهی و پیروزی ما در برابر تروریست ها شد.

این عالم شیعه از رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای امنیتی نیز خواست احکام شرعی را در رفتار با دشمن مراعات کنند و در این زمینه به پیامبر خود(ص) و علی بن ابی طالب(ع) اقتدا کنند؛ چراکه پیامبر(ص) هنگام فتح مکه فرمود: امروز روز مهربانی و رحمت است، پس شما هم به اسیران و ضعیفان ستم نکنید.

ایشان از دولت عراق نیز خواست بودجه کافی برای بازسازی و آبادانی شهرهای غربی و شمالی عراق که از دست داعش آزاده شده اند، در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha