شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: عاشورا خلاصه تمام رسالت های آسمانی و تعبیری صادقانه از پیام ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این رو می توان حسین(ع) را وارث پیامبران نامید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در سخنانی خطاب به روحانیون مبلغ کربلا در دفتر خود گفت: عاشورا خلاصه و عصاره تمام رسالات آسمانی است که فرزند رسول خدا(ص) به خاطر این ارزش ها قیام کرد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود گفت: عاشورا خلاصه تمام رسالت های آسمانی و تعبیری صادقانه از پیام 124 هزار پیامبر است و از این رو می توان حسین(ع) را وارث پیامبران نامید.

آیت الله مدرسی ادامه داد: امام حسین(ع) و ایمان دو حقیقت همراه هم هستند و هر انسانی باید ایمان خود را با حسین علیه السلام بسنجد و از این رو قلبی که برای حسین(ع) اندوهگین نشود، ایمان ضعیفی دارد.

این عالم شیعه خاطر نشان کرد: خطبا و مبلغان و سخنرانان محرم باید از خاطرات عاشورا و اربعین استفاده کنند.

ایشان افزود: امام حسین(ع) همچون سلاحی برای مبارزه با تروریسم و سد محکمی برای دفاع از نوامیس و جان مردم و سرزمین عراق می باشد و از این رو ما باید به واقعیت های روزگار خود از زاویه عاشورا نگاه کنیم، زیرا مساله عاشورا با هر زمانی پیوند دارد و منحصر به یک دوره تاریخی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha