شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید محمدتقس مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی سخنان و اظهار نظرهای اخیر مسئولان ترکیه را سخیف و دخالت آشکار در امور عراق دانست و افزود: اگر ما ضعیف نبودیم، ترکیه جرات نمی کرد چنین سخنانی را بگوید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای کربلا، روز پنج شنبه در سخنان هفتگی در دفتر خود در کربلا سخنان و اظهار نظرهای اخیر مسئولان ترکیه را سخیف و دخالت آشکار در امور عراق دانست و افزود: اگر ما ضعیف نبودیم، ترکیه جرات نمی کرد چنین سخنانی را بگوید.

ایشان در ادامه از علما و حوزه های علمیه و رهبران سیاسی کشور خواست از فرصت تاریخی خوبی که به مناسبت عاشورا، خداوند در اختیار عراق قرار داده استفاده کنند و خطاب به آنها گفت: اکنون نوبت به علما و رهبران سیاسی رسیده که برای مردم برنامه و طرحی بر اساس مدرسه کربلا بریزند تا نه تنها تمام سرزمین های عراق آزاد شود، بلکه قدرت و عزت نیز بار دیگر به این کشور بازگردد.

آیت الله مدرسی ادامه داد: کشورهای پیرامون ما کشورهایی متمدن هستند و از این رو ما نیز باید تلاش کنیم در زمینه های مختلف اقتصادی، اداری، نظامی و سیاسی پیشرفت کنیم تا دیگران با دیده تحقیر به ما نگاه نکنند.

ایشان ادامه داد: پس از آزادسازی سرزمین های عراق مهم ترین وظیفه پیش روی ما از بین بردن فساد و ضعف اداری و پس از آن انقلاب در زمینه کشاورزی و خدمات رفاهی می باشد.

گفتنی است اردوغان نخست وزیر ترکیه علاوه بر نادیده گرفتن حق حاکمیت عراق و ارسال خودسرانه نیروی نظامی به شمال عراق حق دخالت نظامی در عملیات آزادسازی موصل با هدف ایفای نقش در آینده این استان استراتژیک عراق را دارد و در پاسخ العبادی نخست وزیر عراق که از وی خواسته بود نیروهای نظامی ترکیه را از عراق بیرون ببرد گفته که نخست وزیر عراق باید حد و حدود خود را بداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha