یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب  همراز با ملائک

حوزه/ کتاب همراز با ملائک، شرحی بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان هست که می تواند برای روزه داران و علاقه مندان به دعا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»، کتاب " همراز با ملائک " نوشته حسین حدیدی است که توسط انتشارات بوستان قرآن منتشر گردیده است.

همانطور که از عنوان این کتاب بر می آید این کتاب دارای سی شرح است که هر شرح آن مربوط به دعای مخصوص یکی از روزهای ماه مبارک رمضان  می باشد که پس از ذکر دعای آن روز به شرح دعا از طریق روایات و آیات قرآن پرداخته شده است.

 برخی از فصول کتاب " همراز با ملائک " عبارتند از: نقش تربیتی اسلام، علم درمانی گناه، ترس از عذاب الهی، قضا و قدر، پاکی و طهارت، تقوی، خصوصیات خاشعین، عمل صالح و خلوص نیت، رحمت خاص و رحمت عام الهی، نتیجه علم به عواقب گناه، مبطلات روزه و...

نویسنده در این کتاب بیان می دارد که بیان معارف از طریق دعا، ریشه ای قرآنی دارد و مکتبی است که از دل قرآن برخاسته؛ در آیات متعدد، دعاهایی از زبان بزرگان نقل شده، که حاوی نکات تربیتی و معرفت شناختی هستند؛ پیامبر اکرم(ص)، علاوه بر تلاش عملی در راه ابلاغ دعوت، از این عنصر تاثیر گذار هم غفلت نکردند، ایشان به هنگام مراجعه به غزوات، دعا می کردند، زیرا دعا برای تقویت روحیه لشکر اسلام و نیز برخورداری از مواهب حقیقی خود دعا لازم بود.

کتاب مذکور در قطع وزیری، با همت انتشارات بوستان قرآن، در 416 صفحه منتشر شده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند در تهران با شماره تلفن 09352589094 و در شهر مقدس قم با شماره تلفن 09125521543 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha