شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ نماینده آیت الله سیستانی در اروپا گفت: این همه کشتار، خونریزی و خودکشی در جهان غرب، به این خاطر است که انسان ها نتوانسته اند اندیشه ای اصیل و ناب بیابند تا بتواند روح آنها را قانع سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا در سخنانی در شرح خطبه پیامبر(ص) در ماه رمضان به این سخن پیامبر(ص) اشاره کرد که فرمود: و هرکس در این ماه آیه ای از قرآن بخواند، پاداش ختم قرآن در ماه دیگر را خواهد یافت.

وی افزود: این سخن پیامبر(ص) از این رو است که ماه رمضان ماه بهار قرآن و موسم نزول قرآن است و ما مؤمنان باید در این ماه هرچقدر که می توانیم قرآن بخوانیم، در آن تامل نموده و به آیات و دستورات قرآن عمل کنیم، زیرا قرآن همان گونه که امیرالمؤمنین(ع) می فرماید، نوری است که پرتو آن خاموش نمی شود، چراغی است که از نورافشانی باز نمی ماند و دریایی است که عمق آن دست نیافتنی است.

سید کشمیری ادامه داد: خداوند متعال قرآن را برای بشریت فرستاد تا از آن بهره ببرند و هدایت شوند و از نظر ما اهتمام به قرآن و حفظ و یادگیری مفاهیم آن اصلی است که به حال و آینده زندگی ما سامان می دهد و مشکلات فردی، اجتماعی و روحی و معنوی انسان را برطرف می کند.

وی افزود: عامل این همه کشتار و خونریزی در جهان این است که بشر از ایمان و هدایتی که خدا برای انسان خواسته جدا شده و در این زمینه قرآن کتابی است که خداوند آن را برای هدایت انسان ها فرستاده و نقش بزرگی در زندگی انسان ها و تهذیب نفوس دارد؛ ما هنگامی که قرآن را بفهمیم و مفاهیم و احکام آن را فرا گرفته و به آن عمل کنیم، برترین مردم خواهیم بود؛ زیرا با قرآن است که ارتباط ما با خداوند تقویت می شود.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: جهان امروز نیازمند و محتاج قرآن بوده و فرقی نمی کند آن را باور داشته یا نداشته باشد، زیرا جهان دچار شکاف و خلأ هویت و فکر و ایمان شده و انسان بدون ایمان مانند میوه توخالی است و امروز این همه کشتار، خونریزی و خودکشی ها در جهان غرب به این خاطر است که انسان ها نتوانسته اند اندیشه ای اصیل و ناب بیایند تا بتواند روح آنها را قانع سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha