یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حلقه معرفت - مشهد

حوزه/ در ایام ماه رمضان ۱۲۰ نشست گفتگو محور "حلقه های معرفت"، وی‍ژه زائران غیر ایرانی به زبان‌های عربی، اردو، آذری و انگلیسی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این باره گفت: به منظور آشنایی بيشتر زائران با مباحث دینی، سلسله نشست های گفتگو محور حلقه های معرفت روزانه برگزار می شود، تا علاوه بر پاسخگويی به سؤالات دينی، به شبهات معرفتی زائران پاسخ داده شود.

وی موضوع این جلسات را تبیین و بررسی موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در ایام ماه رمضان 120 جلسه حلقه معرفت با هدف آشنايي بیشتر زائران غیر ایرانی با موضوعات كاربردی در مباحث دينی برگزار می شود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: این جلسات با حضور استاد الفت حسین جویا، با محوریت رواق کوثر حرم مطهر رضوی، همه روزه قبل از نماز مغرب و عشاء ویژه زائران اردو زبان برگزار می شود.

هاشمی نژاد اضافه کرد: جلسات ویژه زائران عرب زبان نیز بعد از افطار در صحن غدیر برپاست که به تبیین برگزیده ای از مفاهیم و پرسش های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه پرداخته می شود

وی خاطرنشان کرد: زائران ترکی و آذری زبان نیز صبح ها از ساعت 10 و عصرها از ساعت 18 با حضور در رواق غدیر از موضوعات مطرح شده در این جلسات بهره مند خواهند شد.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مداحی، سخنرانی، کلاس‌های آموزشی حرم شناسی و احکام، بازدید از موزه های قرآن و مرکزی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه زائران غیر ایرانی در این ایام تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha