پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تظاهرات مردم شهر غزه در یادبود نهمین سال محاصره نوار غزه

حوزه/ مردم شهر غزه با شرکت در تظاهراتی، خواستار توجه به گذشت ۹ سال از تقسیم سیاسی فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شده و نهمین سالگرد محاصره نواره غزه را برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مردم شهر غزه با شرکت در تظاهراتی، خواستار توجه به گذشت ۹ سال از تقسیم سیاسی فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شده و نهمین سالگرد محاصره نواره غزه را برگزار کردند.

محاصره منطقه غزه و جداسازی آن از سایر سرزمین‌های فلسطین اشغالی از سال 2007 آغاز شد و از آن زمان تا کنون این بخش از فلسطین در محاصره نیروهای رژیم صهیونیستی بسر می‌برد.

این تظاهرات توسط جبهه دموکراتیک آزادیخواه فلسطین برگزار شد و تظاهرکنندگان فلسطینی در خیابان‌های شهر غزه به حرکت در آمده و راهپیمایی در میدان سرباز گمنام به پایان رسید. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای سیاسی خواستار پایان دادن به تقسیم فلسطین و اتحاد دوباره ملت فلسطین شدند.

اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک آزادیخواه فلسطین، زنان و جوانان فلسطینی، همچنین نمایندگانی از نیروهای ملی مذهبی فلسطین در این راهپیمایی حضور داشتند.

زیاد جارگون عضو دفتر سیاسی این جبهه گفت: این راهپیمایی به مناسبت یادبود نهمین سالگرد تقسیم اجباری سرزمین‌های اشغالی فلسطین بدست نیروهای اسرائیلی انجام شد. این تقسیم مخرب به منظور مانع ایجاد کردن بر سر راه انتفاضه جوانان شجاع فلسطینی انجام شد.

خالد البطش، رهبر جهاد اسلامی با سخنرانی به نیابت از نیروهای فلسطین، بر اهمیت اتحاد میان گروه‌های سیاسی فلسطینی برای رسیدن به حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

البطش همچنین ادامه تفرقه سیاسی و وارد شدن به دهمین سال محاصره نوار غزه بدون دستیابی به هیچ گونه نتیجه‌ای را هشدار داد.

اکثریت و بیش از 1.8 میلیون نفر از مردم فلسطین در منطقه تحت محاصره نوار غزه و شهر غزه زندگی می‌کنند که این منطقه نزدیک به یک دهه تحت محاصره ساحلی رژیم صهیونیستی بسر می‌برد. و مرزهای جنوبی مصر نیز این محاصره را تکمیل کرده و مردم مظلوم فلسطین را در نوار غزه در وضعیت معیشتی سخت و دشواری قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha