جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی،مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به روز قدس گفت : آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نقطه عطف همدلی جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان این که امام راحل(ره) پایه های انقلاب اسلامی را بر اساس ظلم ستیزی و استکبار ستیزی قراردادند،ابراز داشت: شاخصه دیانت و ارزش های اخلاقی و مکتبی انقلاب اسلامی همین ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است که امام (ره) با اندیشه روز قدس ارزش های دینی ما را به جهان منعکس کردند.

وی افزود: روز قدس روز تبلور شعار مکتب انقلاب اسلامی است که باید یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم و امام خمینی(ره) به حق این مطلب را در جهان متبلور ساختند که مردمی مظلوم تر از مردم  فلسطین وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، صهونیسم جهانی را پایه گذار ظلم های مضاعف بر مردم مظلوم فلسیطن بیان کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی  مظهر ظالم بودن عصر ما است، هر چند استکبار جهانی از جمله آمریکا در حمایت از این ظالم نقش موثری ایفا می کنند.

حجت الاسلام عابدی در بخش دیگری از سخنانش به آیات قرآن کریم درباره یهود  اشاره و خاطر نشان کرد: طبق آیات صریح کلام خدا، در عالم هستی تنها کسی که نمی تواند با اسلام و مسلمانان جمع بشود و دشمنی او آشکار و عیان می باشد،یهود عنود است.

وی با بیان این همه یهودیان با اسلام و مسلمان دشمنی ندارند،تصریح کرد: شاکله یهود عنود بر این اساس است که اسلام و مسلمانان را تضعیف کنند، همانور که طبق آیات سوره مبارکه بقره  در بُعد فرهنگی کلمه «راعنا » که اصحاب پیامبر هنگام قرار گرفتن در کنار ایشان برای مهلت دادن استفاده می کردند را مایه حماقت، ناشنوایی و نفهمی مسلمانان بیان می کردند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره  به نص صریح قرآن درباره کلمه «راعنا» که یهود عنود آن را به عنوان تمسخر و تحقیر پیامبر (ص) به کار می بردند، تاکید کرد: خداوند در سوره مبارکه بقره آیه 104 می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا (اي كسانيكه ايمان آورده ايد نگوييد « راعنا» بلكه بگوييد « انظرنا») که این آیه برای جلوگیری از سوء استفاده یهود عنود در تمسخر پیامبر(ص) و اصحاب ایشان نازل شده است .

حجت الاسلام عابدی گفت: بر اساس همین دشمنی های یهود عنود از زمان پیامبر(ص) تاکنون باعث شد امام خمینی (ره) با آگاهی کامل  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان رو قدس نامگذاری کنند چرا که به خوبی می دانستند یهود عنود هرگز با مسلمانان کنار نمی آید.

وی در ادامه سخنانش به حضور گسترده و با شکوه مردم استکبار ستیز ایران اسلامی در روز جهانی قدس اشاره کرد و بیان داشت: جهان امروز نمی تواند در برابر حضور گسترده و میلیونی مردم ایران اسلامی در روز جهانی قدس بی تفاوت باشد و این حضور ملی و با عظمت  باعث شده است تا روز قدس به معنای واقعی جهانی شود و نه تنها جهان اسلام، بلکه همه آزادی خواهان جهان این روز را گرامی بدارند.

حجت الاسلام عابدی در پایان سخنانش با تاکید براین که استکبار جهانی و دستگاه های تبلیغاتی آن نمی توانند حضور میلیونی ملت ایران و همچنین دیگر آزادی خواهان جهان را در روز قدس کمرنگ کنند، تصریح کرد: حضور و حرکت  مردم در روز جهانی قدس حرکتی است بر مبنای فطرت و حرکتی که بر مبنای فطرت پاک و مصفای انسانی باشد، در نهایت پیروز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha