یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدی ابطحی - حوزه خواهران اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه خواهران اصفهان گفت: روز قدس فقط اختصاص به ملت ایران ندارد و مربوط به یک دولت هم نیست، بلکه مساله ای است که مربوط به جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان گفت: روز قدس فقط اختصاص به ملت ایران ندارد و مربوط به یک دولت هم نیست، بلکه مساله ای است که مربوط به جهان اسلام است.

 وی افزود: همه ی مسلمانان در قبال فلسطین مسئولیت دارند و اگر به وظیفه خود عمل نکنند، روز قیامت مواخذه می شوند، اشغال بخشی از سرزمین اسلام به دست صهیونیست ها مصیبت عظمایی است.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی مساله  فلسطین در حال سپرده شدن  به بوته فراموشی بود و از طرفی اسرائیل هم خیال نیل تا فرات در سر می پروراند و حتی نسبت به سرزمین حجاز و مکه نیز طمع داشتند، ولی حضرت امام خمینی(ره) برای اولین بار از ابتدای سال 1341 در اطلاعیه ها و سخنرانی های خود مساله فلسطین را  مطرح می کردند و نسبت به توطئه استکبار علیه جهان اسلام هشدار می دادند.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایشان در یک حرکت تاریخی جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برای همه مسلمانان جهان اعلام نمودند؛ لذا این اقدام مهم و تاریخی حضرت امام(ره) برای زنده نگه داشتن مسأله فلسطین و جلب توجه مسلمین و دولت‏های اسلامی به خطر صهیونیسم بود و از طرفی مسلمانان جهان را به اتحاد و یکپارچکی و همدلی در خصوص این مساله حیاتی و راهبردی جهان اسلام فرا می‌خواند.

وی به نتایج این اقدام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: احیای اسلام اصیل و اقبال مردم فلسطین به طرف آن، شكل‏ گیری گروه‏های مقاومت، گسترش روز افزون انتفاضه و در پی آن ایجاد وحشت و ناامنی برای اشغالگران متجاوز، به چالش كشاندن سیاست‏های رژیم صهیونیستی از نتایج اعلام جهانی روز قدس از طرف حضرت امام(ره) می باشد.

 مدیر حوز ه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که  که روز قدس در سرتاسر جهان اسلام به استثنای چند کشور مثل عربستان سعودی که خفقان در آنها بیداد می کند، به نحو احسن گرامی داشته می شود و این حرکت می تواند زمینه آگاهی و بیداری مردم را فراهم و در نهایت منجر به پیروزی مسلمانان و جبهه مقاومت و نابودی رژیم جعلی اسرائیل بشود.

313/38.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha