یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیعه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دنیای تشیع نیازمند راهبری علمی و هدایت است و بايد از تاريخ بيرون بياييم و وارد زمان كنوني شويم و با نياز هاي مردم عصر خويش آشنا شويم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا دهقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، در نشست بانوان حوزوی فعال عرصه های فرهنگی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و پژوهشی در حوزه های علمیه، اظهار کرد : حوزه های علمیه می توانند با ایجاد فضاهای علمی و پژوهشی و تقویت آن، انقلاب اسلامی را یاری کنند.

وی در مورد نگاه عمیق رهبر انقلاب نسبت به عملکرد علمای اسلام در سده های اخیر گفت: ایشان نقش علمی و ارتباط علما با مردم در رفع شبهات دینی آن زمان را به عنوان نمونه ای برای الگوبرداری حوزویان امروز بیان می کنند و می فرمایند : «بايد گفت شيخ طوسي تنها، وارد ميدان مي شد. وي  بزرگترين كتاب رجالي زمان خودش را  تلخيص و كتاب رجال فهرست را نگاشت . هنوز دشمن به فقه شيعه اشكال نكرده بود كه كتاب پر فروغ المبسوط از خانه شيخ طوسي در آمد».

حجت الاسلام و المسلمين دهقاني، دنیای تشیع را نیازمند راهبری علمی و هدایت دانست و افزود: بايد از تاريخ بيرون بياييم و وارد زمان كنوني شويم و با نياز هاي مردم عصر خويش آشنا شويم .

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبري، دشمن براي مقابله با نظام از راه نظريه پردازي و تبليغات سياسي، كمر بسته و مشغول موزي گري و فتنه گري است و ما به بركت حوزه هاي علميه اين فتنه را خاموش خواهيم كرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به دو نوع فرهنگ« زودبازده» و « دیربازده» ابراز کرد:  ما در حوزه فرهنگ با سؤالات زيادي مواجه هستيم  و امر به معروف و نهي از منكر از جمله فرهنگ هاي زود بازده است که متأسفانه جامعه ما در حوزه فعاليت هاي زودبازده به سنگلاخ برخورد كرده است .

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی در پایان افزود: فرهنگ همیشه دست نيازش به سوي حوزه هاي علميه دراز است و بايد گفت درس هاي مبنايي حوزه همچون فقه، اصول، كلام و تفسير مي تواند راهگشاي اين راه باشد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha