یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خمسه قزوین

حوزه / مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین گفت: نماز جمعه از فرائض مهم اسلامی بوده و از این تریبون مقدس باید برای ترویج اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از قزوین حجت الاسلام  والمسلمین خمسه، در گردهمایی ائمه جمعه استان که امروز با حضور  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دردفتر امام جمعه شهر اسفرورین برگزار شد، به تاثیر تریبون های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نمازجمعه را به عنوان  قرارگاه فرهنگی، بصیرت، تقوا و اخلاق مطرح کرده اند که امروز امامان جمعه  فرماندهی این قرارگاه را به عهده دارند.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد اولین اقامه نماز جمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 5 مرداد سال 1358 بیان داشت: نماز جمعه تریبون نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همین  که  مردم  هر هفته در این اجتماع حضوری باشکوه و با نشاط  دارند، نشان دهنده این است که مردم بصیر و هوشیار و در همه عرصه ها، گوش به فرمان منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود.

مسئول  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین به فضیلت نماز جمعه در روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه مکانی برای تزکیه نفس، خشوع و خضوع در برابر خدای متعال و محلی  برای آگاهی بخشی به مردم  است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha