یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نماز جمعه یکی از عبادات سیاسی و اجتماعی است که باید بیش از پیش اهتمام داده شود.

حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در گفتگو با  خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت سالروز  اولین اقامه نماز جمعه در کشور، به  برکات آن در جامعه  اسلامی اشاره کرد و گفت: درنمازهای  جمعه که  در کشور ما برگزار می شود در حقیقت  مواضع  رهبری معظم انقلاب در آن تعیین  کننده  بوده و پایگاه  وحدت محسوب  می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین نماز جمعه را محلی برای تربیت نیروی انسانی دانست و بیان داشت: در نماز جمعه مسائل  تقوا در خطبه های آن مطرح می شود، بنا براین محلی برای تربیت  انسان هایی  است که  به حق  خودشان قانع  باشند و به حق  دیگری تجاوز نکنند.

استاد حوزه علمیه قزوین نماز جمعه را محل  بصیرت افزایی و دشمن شناسی  دانست و عنوان داشت: در نماز جمعه موضوعات  سیاسی و اجتماعی  مطرح می شود که  معنای آن این است که  این تریبون مقدس محل  بصیرت،  دشمن شناسی، و دوست شناسی می باشد.

وی ادامه داد: در نماز جمعه  دشمنان اسلام  باید از طریق ائمه جمعه به مردم معرفی شده تا  آحاد مردم  بتوانند  موضع درستی در مقابل آنها  بگیرند؛ همچنین  دوستان اسلام هم معرفی شوند تا  مردم محبت  خودشان را نسبت  به آنها  ابراز نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: نماز جمعه  یک قرارگاه  فرهنگی برای  نشر معارف دینی و زمینه سازی  برای عملی شدن در جامعه می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha