یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مردم سالاری دینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی گفت: در نظام مردم سالاری دینی پُست ها و مسئولیت ها را براساس لیاقت و شایستگی می دهند، نه وابستگی های فامیلی، گروهی و حزبی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی خراسانی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده، در نشست بررسی موانع پیش روی جامعه که با حضور طلاب، مبلغان و روحانیون، در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: در نظام مردم سالاری دینی پُست ها و مسئولیت ها را براساس لیاقت و شایستگی می دهند، نه وابستگی های فامیلی، گروهی و حزبی .

وی افزود: آنهایی که در چنین نظامی می کوشند که هرگاه به مقامی رسیدند ایل و تبار خود را در پست های کلیدی بگمارند و آنها را از خود راضی کنند، جز این که چهره نظام دینی را لکه دار و اسباب بدبینی و نا امیدی مردم را فراهم می کنند، کاری انجام نمی دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده ادامه داد: اگر مردم حساب دین و قداست های دینی را از حساب برخی از افراد که با سوء استفاده از دین به کار خلاف رو می آورند، جدا می کردند، بسیار خوشحال کننده بود و صد البته که بسیاری از افراد چنین اند، ولی کسانی هم هستند که این ها را از هم جدا نمی کنند و در نتیجه از دین بر می گردند، نه از دین داران بی دین یا سست ایمان.

وی یادآور شد: در درجه اول ما باید به مردم ثابت کنیم که آنچه می گوییم، هستیم تا اسباب سرخوردگی کسی فراهم نشود. باید مردم را به اعمالمان دعوت و تربیت کنیم نه به زبانمان. امام صادق(ع) در این باره می فرماید که "کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکُمْ وَ لَا تَکُونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکُم" دعوت کننده مردم به دین خدا با اعمالتان باشید نه با زبان هایتان.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی ابراز داشت: حکومت حقه علوی الگوست و آنهایی که می خواهند از آن حضرت علی(ع) الگو بگیرند، باید در واگذاری مسئولیت ها هم مقتضیات و هم موانع را ببینند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید دستگاه های نظارتی و امنیتی، بسیار قوی و به دور از جنجال ها و جوسازی ها به وظایف خود عمل کنند، تا افراد به لحاظ مقتضیات و موانع، کاملا شناخته شوند و احیانا بی لیاقت ها جای افراد بالیاقت و با عرضه را نگیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha