جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام ابوعلی ، استاد حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام ابوعلی، گفت: بسیاری از رسانه‌های داخلی، مروج فرهنگ غربی شده‌اند و لازم است یک بازنگری در بدنه سینما و دیگر عرصه‌های هنری انجام شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ضمن تبریک میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت(ع)، به بیان ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: یکی از الگوهای ارزشمند و گران‌قدر، حضرت فاطمه معصومه(س) می‌باشند و با اینکه سن زیادی نداشته و در عنفوان جوانی به سر می‌بردند، زینب وار، برای تبیین پیام حرکت برادر ارجمندش، حضرت علی ابن موسی‌الرضا، راهی سرزمین ایران شد و شهادت گونه رحلت کردند.

وی، پاک‌دامنی و عفت را یک ویژگی شاخص حضرت فاطمه معصومه(س) دانسته و تصریح کرد: همین‌که حضرت فاطمه در اوج دوران جوانی، به یکی از بانوان بزرگ اسلام تبدیل شدند، خود می‌تواند سرمشق خوبی برای همه ما به‌ویژه دختران جوان ایران اسلامی باشد.

*نقش سلامت خانواده، در سعادت مندی افراد

استاد حوزه علمیه خوزستان، رشد و تربیت این بانوی مکرم در خاندان با عظمت را یکی از دلایل بزرگ‌منش بودن حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد و اظهار داشت: با نگاهی به سیر زندگی حضرت معصومه(س)، در میابیم که تربیت خانوادگی و سلامت خانواده، در سعادتمندی افراد بسیار اثرگذار است؛ پس یکی از درس‌هایی که می‌توان از ایشان آموخت، دقت والدین بر تربیت فرزندانشان است که همین مسأله می‌تواند آنها را به شخصی بزرگ در تاریخ تبدیل کند.

حجت‌الاسلام ابوعلی، انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از دل حوزه‌های علمیه، به مرکزیت حوزه علمیه قم دانست و تأکید کرد: امروز اگر می‌بینیم که حوزه‌های علمیه مرکز پرتوافشانی معارف ناب شیعی در جهان هستند، صرفاً به برکت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر شریفش است که دنیا را به محوریت ایران، متحول کرده‌اند.

*استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

وی با تأکید بر استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: نقش هنر و سینما در مقوله ترویج فرهنگ حجاب و می‌تواند بسیار مؤثر باشد، البته اگر یک الگوی ناب و معنوی را با استفاده از این هنرهای نمایشی، به نمایش گذاریم؛ چراکه امروز بسیاری از رسانه‌های داخلی، مروج فرهنگ غربی شده‌اند که لازم است یک بازنگری در بدنه سینما و دیگر عرصه‌های هنری شود.

*تولید آثار هنری پیرامون ابعاد شخصیتی بانوان معصوم

استاد حوزه علمیه خوزستان، در پایان خواستار تولید آثار هنری پیرامون ابعاد شخصیتی بانوان معصوم شد و اظهار داشت: یک شیعه ایرانی وظیفه دارد متناسب با جایگاه و توانایی‌های فکری و عملی خویش، در راستای معرفی ائمه معصومین(ع) به مردم تلاش کند؛ به همین دلیل لازم است سینما گران و اهالی هنر، تولیداتی با مضامین حجاب فاطمی و معصومی ارائه دهند تا إن شاءالله بیش از گذشته شاهد رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha