چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
قرآن

حوزه/ حجت‌الاسلام شیرمهد، از اجرای طرح سه ساله حفظ کل قرآن کریم در مدرسه علمیه اندیمشک خبرداد و گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را صادر کرده اند، بر حوزه های علمیه لازم است با اهتمام ویژه و بیشتری در این راستا گام بردارند.

حجت‌الاسلام کرمعلی شیرمهد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به برگزاری کلاس های حفظ قرآن در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: این کلاس ها از سال تحصیلی 94-95 آغاز و تا سه سال دیگر ادامه خواهند داشت.

وی با بیان این که در فصل تابستان، یک دوره حفظ نیم جزء قرآن به اجرا در آمد، گفت: این دوره مختص طلاب پایه اولی بود که در 10 روز اجرا شد و قرار است در طول سال تحصیلی آینده نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام شیرمهد، با اشاره به آشنا بودن طلاب، نسبت به شیوه های حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: خوشبختانه پس از برگزاری این دوره ها از سوی معاونت آموزش، کلیه طلاب، به صورت تخصصی شیوه حفظ کل قرآن را فراگرفته و إن شاءالله تا سه سال آینده، تعداد زیادی حافظ کل در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، تربیت خواهند شد.

این استاد حوزه علمیه، با بیان این که حفظ قرآن برای یک طلبه، از ضروریات است، گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمان تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را صادر کرده اند، بر حوزه های علمیه که پیشتازان عرصه ولایت هستند، لازم است با اهتمام ویژه و بیشتری در این راستا گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، در پایان با اشاره به آثار حفظ قرآن در روحیه طلاب و روحانیون، اظهار داشت: قرآن بنا به فرمایش ائمه معصومین(ع) نور بوده و این نور الهی باید در قلوب و جان طلاب نفوذ کند. این مهم به واسطه قرائت مستمر همراه با تعقل و فتکر و همچنین حفظ آن حاصل می شود، اما علاوه بر آن، حفظ قرآن سبب تقویت حافظه و روشن شدن سیمای طلاب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha