شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست استعدادهای برتر حوزه خراسان

حوزه/ در نشست هم‌انديشي استعدادهاي برتر سطوح ۱ و ۲ حوزه علمیه خراسان بر ضرورت فراهم سازی زمينه تدريس نخبگان و استعدادهاي برتر در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام حسن باقريه، در نشست هم‌انديشي استعدادهاي برتر سطوح 1 و 2 حوزه علمیه خراسان، در مشهد، دو وظيفه عمده مديريت امور نخبگان و استعدادهاي برتر معاونت آموزش حوزه خراسان، پس از شناسايي استعدادهاي برتر را تشريح و بيان كرد: ارتباط مستمر با استعدادهاي برتر به عنوان اولين و مهمترين وظيفه و هدف ما در قبال اين افراد است.

مدير امور نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان عنوان كرد: ارزيابي و شناسايي نخبگان و استعدادهاي برتر از سوي مديريت امور نخبگان و استعدادهاي برتر معاونت آموزش حوزه خراسان در پنج سطح مقدمات و يك تا چهار صورت مي‌گيرد.

حجت الاسلام باقريه افزود: ممتازين، افرادي هستند كه در سال‌هاي جاري و به صورت سنواتي، رتبه‌هاي برتر در سطح خود را كسب مي كنند و به طور طبيعي با استعدادهاي برتر كه حائز مختصات و امتيازات ويژه‌اي هستند، تفاوت دارند.

وی با اشاره به بركات و نتايج ملاقات و ارتباط استعدادهاي برتر حوزه و تبادل گفته‌ها و يافته‌هاي ايشان با يكديگر، ابراز كرد: وظيفه دوم ما پس از شناسايي و ايجاد ارتباط با برترين‌هاي آموزشي و پژوهشي و اطلاع و اشراف بر فعاليت‌هاي آنان، تعريف خدمات قابل ارائه از سوي اداره نخبگان و استعدادهاي برتر به اين افراد است.

در این نشست همچنین تني چند از حاضرين راهكارها، انتقادها و پيشنهادهاي خود را به منظور بهبود وضعيت موجود نخبگان حوزه علميه خراسان همچون لزوم حضور كارشناسان دفتر استعدادهاي برتر حوزه در مدارس علميه و ميداني شدن شناسايي نخبگان، فراهم آمدن زمينه تدريس نخبگان و استعدادهاي برتر، تبيين انتظارات دفتر استعدادهاي برتر حوزه از نخبگان و اطلاع‌رساني در اين رابطه، حل مشكلات مالي افراد مستعد و داراي زمينه استعدادي مطلوب، فراهم آمدن امكانات انجام اقدامات علمي و پژوهشي براي نخبگان، لزوم بازنگري در شيوه برگزاري امتحانات گزينش اساتيد و ... مطرح كردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha