یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن صادقی نسب

حوزه/ امام جمعه گناباد گفت: در این شهرستان، علاوه بر آزادگان رسمی، شیخ محمد تقی بهلول با ۲۵ سال سابقه اسارت و پنج سال تبعید در افغانستان به عنوان یکی از پرسابقه‎ترین و قدیمی ترین آزاده ایران شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی‎نسب در گردهمایی آزادگان گناباد، که به مناسبت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به مهین اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری گناباد برگزار شد، گفت: در این شهرستان، علاوه بر آزادگان رسمی، علامه بهلول با ۲۵ سال سابقه اسارت و پنج سال تبعید در افغانستان به عنوان یکی از پرسابقه‎ترین و قدیمی ترین آزاده ایران شناخته می شود.
وی اظهار کرد: آزادگان ایران اسلامی با ایثار جان خود و گذشت از زندگی دنیایی در دفاع مقدس، دین خود را به کشور و نظام اسلامی ادا کرده‎اند و امروز نوبت مسئولان است تا مشکلات آنها را بررسی، شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی افزود: دشمنان ائمه در زمان خود از هر کوششی برای آزار و اذیت دریغ نمی کردند و در آن زمان افراد کمی بودند که از امامان دفاع کنند؛ اما امروز این ایثارگران و آزادگان از تمام زندگی خود گذشتند.
امام جمعه گناباد با بیان این مطلب که  آزادگان در راستای حفظ و حراست از نظام و انقلاب اسلامی تلاش کردند، تصریح کرد: آزادگان در جهت حفظ و یاری دین خدا، جان و زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشته و بدون هیچگونه چشمداشت، ایثار و از خودگذشتگی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی‎نسب مشکلات آزادگان را با توجه به زمان اسارت و ضربات مادی و روحی فراوان عنوان کرد و گفت: دولتمردان اعلام می کنند که این مشکلات را می دانند و ما نیز امیدواریم که مشکلات جامعه ایثارگری به همت مسوولان و با اجرای درست قوانین حل شود.
*نباید  قوانین ایثارگری به‌دست فراموشی سپرده شود
 محمدعلی نبی‎پور، فرماندار گناباد نیز در این گردهمایی گفت: نباید قانون هایی که در مقطعی از زمان برای حمایت از ایثارگران تصویب شده با گذشت ۲ دهه به فراموشی سپرده شود.
وی افزود: ایثارگران برای دفاع از ارزش های نظام اسلامی، برابر دشمنان رشادت های بسیاری نشان دادند؛ اما متاسفانه اکنون لفظ ایثارگری به عاملی برای بهره‎برداری سیاسی برخی از افراد تبدیل شده است.
وی گفت: باید برای رفع مشکلات ایثارگران تلاش کرد و نباید آنها را سپر بلا و یا پلکانی برای ارتقاء خود قرار داد.
فرماندار گناباد گفت: مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و دولت تدبیر و امید توجه خاصی به خانواده های شهدا و ایثارگران دارند؛ اما برخی از محدودیت های امکانات و منابع سبب شده که به نحو مطلوب برای اشتغال فرزندان ایثارگران و آزادگان اقدام درخور توجهی صورت نگیرد و این به معنی بی توجهی به این قشر نیست.
نبی‎پور تصریح کرد: با توجه به استخدام های زیاد و حتی غیرکارشناسی در دستگاههای اجرایی در سالهای گذشته، امروز اکثر ادارات و سازمانها از نظر نیرو اشباع شده و راه برای استخدام نیروهای دانش آموخته دانشگاهی بسته است.
وی اضافه کرد: با این شرایط نباید تنها به فکر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در بخش دولتی بود؛ بلکه فعالیت در بخش خصوصی هم با ایجاد زیرساخت های لازم دارای ظرفیت های بسیاری برای اشتغال و کارآفرینی است.
همچنین جواد حامدزاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد در ابتدای این مراسم با عنوان اینکه در شهرستان گناباد ۲۵ آزاده حضور دارند، گفت: در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۷ آزادگان ایران اسلامی از چندین نقطه مرزی با تشریفات رسمی وارد خاک ایران اسلامی شدند.
وی افزود:  امروز پس از آن سال‌ها برای همگان مشخص و مبرهن است که اگر رشادت‌ها امثال شما آزادگان سرافراز نبود هرگز ایران ما این عزت و سربلندی در دنیا را نداشت.
حامدزاده با یادآورری فرمایش رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر روزی اسرا بازگشتند و من نبودم سلام من را برسانید و بگویید خمینی به یاد شما بود، بیان کرد: همه مردم ایران ارادت ویژه‌ای به آزادگان دارند و شما را چشم و چراغ این ملت می‌دانند.
در ادامه این مراسم تعدادی از آزادگان با بیان برخی از مشکلات خود خواستار توجه و کمک مسئولان برای رفع آنان شدند.
در پایان این مراسم  هم که به مناسبت ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، از تعدادی از آزادگان گنابادی تجلیل گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha