یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر این که تحول در حوزه به معنای تغییر محتوای کتاب های اصلی و حذف آنها نیست، عنوان کرد: از هر قبیله و گروهی باید مردمانی تفقه و تحقیق در دین کنند و به قوم خود بیاموزند و این دستور مستقیم الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: من معتقدم که مهمترین و اساسی ترین کار این است که انسان در حوزه درس بخواند و راهنمای مردم باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل علوم دینی و راهنمایی و هدایت مردم مبنای قرآنی دارد، افزود: خداوند دستور ویژه داده که از هر قبیله و گروهی باید مردمانی تفقه و تحقیق در دین کنند و به قوم خود بیاموزند و این دستور مستقیم الهی است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تحصیل علوم حوزوی و تبلیغ دین شغل انبیاء است و این افراد هر یک مانند پیامبران تبلیغی میان مردم خود هستند، تصریح کرد: تنها 5 پیامبر اولوالعزم داشتیم و دیگر پیامبران، تبلیغی بودند و دستورات پیامبران اولوا العزم را میان مردم تبلیغ می کردند.

وی با بیان اینکه البته پیامبران تبلیغی دارای وحی بودند و مقامی والا داشتند، اما کارشان همانند روحانیون بوده است، ابراز داشت: در زمان پیامبر اسلام(ص) خداوند بر مردم امر کرده تا خود دین را در جامعه تبلیغ کنند و فرموده که مبلغ برای دین پرورش دهید.

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه قدم در حوزه نهادن یعنی آماده شدن برای پیامبری و تبلیغ دین اسلام، بیان کرد: وای به حال مبلغی که خود به دستورات دین عمل نکند.

وی با بیان این که در زمان امام زمان(عج) نیز بهترین کار، طلبگی و تبلیغ دین است، افزود: این مسئله در دعای افتتاح آمده "خدایا من آرزوی دولت کریمه ای را دارم که در آن دولت اهل حساب عزیز و اهل کفر ذلیل هستند و من را در حکومت امام زمان از دعوت کنندگان به طاعت خویش قرار بده".

مدیرحوزه علمیه اصفهان خطاب به طلاب گفت: اگر به این قصد آمده باشید که مردم را به سوی خدا دعوت کنید باید درس بخوانید و بیاموزید و تفقه در دین داشته باشید، چرا که فهم دینی نیازمند تحصیل و مطالعه است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه طلاب به ادبیات عرب، ابراز داشت: همه کتاب های دینی به زبان عربی است و نمی شود بدون آگاهی از ادبیات عرب این کتاب ها را فهمید.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر این که تحول در حوزه به معنای تغییر محتوای کتاب های اصلی  و حذف آنها نیست، عنوان کرد: انتخاب استاد برجسته اخلاق و هم حجره ای قابل و متدین یک اصل در تحصیل علوم حوزوی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha