یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مهدی امیری اصفهانی

حوزه/ هر اقدامی که موازین شرعی را خدشه دارد کند و بنیان های ارزشی را از ازبین ببرد جرم است و توسط قوه قضائیه برخورد می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  دکتر مهدی امیری اصفهانی قائم مقام معاون قوه قضائیه عصر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه  که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد،با بیان اینکه متاسفانه جامعه بشری، مواجه با رشد ناهنجاری است گفت:  کشور ما که مدعی کرامت انسانی است  نیاز دارد تا بیشتربه   این مسئله توجه کند و رسالت خود را نسبت به این موضوع  کامل نماید.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری  از وقوع جرم  قوه قضائیه گفت: در فرایند اقدام پیشگرانه، رسانه می تواند نقش ویژه خود را ایفاء کند چون کار رسانه اطلاع رسانی و آگاهی دادن است و قطعا با اطلاع رسانی دقیق می توان مفید واقع شد.

وی افزود: کار دیگر رسانه  نظارت همگانی ونقادی منصفانه و به هنگام است وبه همین دلیل بدون مشارکت رسانه، امر پیشگیری به نیتجه نمی رسد و این رسانه در حقیقت پیام رسان پیشگیری است.

امیری ابراز داشت: در حال حاضر شورای عمومی و افکار سنجی برای ارتباط بهتر و مسنجم با رسانه در معاونت اجتماعی قوه قضائیه ایجاد شده است.

قائم مقام معاون اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم  قوه قضائیه افزود:  جامعه اسلامی در حال حاضر با آسیب های زیادی مانند اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاق طلاق مواجه است گفت: باید جامعه را نسبت به این امر آگاهی بخشید و قبح این موارد را ترویج کنیم تا بتوانیم از آن نتیجه خوبی بگیریم. 

امیری افزود: تا کنون فعالیت های خوبی برای جلو گیری و پیشگیری از طلاق در جامعه صورت گرفته و یکی از آن موارد راه اندازی و تقویت مراکزمشاوره و نهاد میانجی گری است.

وی ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که قوه قضائیه به آن توجه جدی دارد بحث فضای مجازی است و تا کنون هم فعالیت های خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

قائم مقام معاون اجتماعی  و پیشگری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه شاخصه معینی در مسئله حجاب نداریم گفت: در مباحث حقوقی رجوع به عرف داریم  و اساسا هر اقدامی که موازین شرعی را خدشه دارد کند و بنیان های ارزشی را از  ازبین ببرد جرم است و توسط قوه قضائیه برخورد می شود.

 امیری با بیان اینکه درقوه قضائیه  ظرفیت های لازم برای ایجاد رسانه مستقل و روزنامه وجود دارد، ابراز داشت:  این قوه در کنار همه مسائل نگاه ویژه هم به حوزه دین دارد تا از ظرفیت های این بخش هم وتاثیر گزار، نهایت استفاده را کند.  

حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی نیز در این نشست، با بیان اینکه همکاری خوبی بین دو نهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد اجتماعی و پیشگری قوه قضائیه صورت گرفته  گفت: عضویت در بخش های مشورتی و سایر قسمت ها از جمله  آن موارد است و هدف از همکاری همافزایی و همفکری برای رسیدن  به نتیجه بهتر است

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: این اداره کل تاکنون نشست هایی درباره موضوعات اجتماعی مانند بحث طلاق و بزه کاری های دیگر اجتماعی داشته که  مثمر ثمر بوده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha