پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام دارابی سازمان تبلیغات

حوزه /مدیر دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: هم‌اندیشی اساتید آموزش‌ های تخصصی اول شهریور ماه در استان گلستان برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی در تبیین اهداف و ضرورت­های هم ­اندیشی اساتید آموزش­های تخصصی گفت: اگر بخواهیم در نگاه علمی به موضوع آموزش نظر بیفکنیم خواهیم دید که از یک منظر کلی آموزش سرمایه­گذاری است که هیچگاه هدر رفت سرمایه را در پی ندارد. پس آنچه که امروز بر روی آن سرمایه ­گذاری می­ نماییم، تربیت نیروی انسانی آینده است که نصیب کشور می­گردد. موضوع هم اندیشی اساتید آموزش­های تخصصی نیز از همین نگاه قابل تحلیل است که در حال حاضر بعنوان سرمایه انسانی مجرب و کارآمد برای تربیت نیروی انسانی آینده تلاش می­ نمایند و لازم است مهارت­های انتقال دانش تقویت گردد.

حجت الاسلام دارابی گفت: هم اندیشی اساتید آموزش­های تخصصی گامی مهم در جهت ارتقاء توان علمی و بهره­ گیری از دستاوردها و انتقال تجارب ارزشمند اساتید در یک نشست علمی و پژوهشی است و این نشست علمی در چند بعد قابل بررسی است که گام نخست آن را هم­ افزایی و تعامل علمی بین اساتید می­توان عنوان نمود. در گام بعد با بررسی موانع و نقاط قوت تلاش می­گردد با ایده­های خلاقانه و روش­های نوآورانه، فرایند برنامه­ ریزی آموزشی و اثربخشی آن مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد. در گام بعد مسایل اولویت­دار آموزش تخصصی از طریق احصاء سرفصل­های آموزشی و موارد مبتلابه، نگرش جامع­ نگری را در فعالیت­های آموزش تخصصی به سمت سوی رصد نیازها و پاسخ به نیازهای جامعه سوق داده شود.

وی تصریح نمود: موضوعات مختلفی در حوزه آموزش­های تخصصی مورد توجه است که از جمله آن را می­توان: شیوه­ های بدیع جهت تبیین و نهادینه­ سازی مطلوب آموزه­های معرفتی در جامعه، خصوصاً در بین نسل جوان و انقلابی جامعه، شیوه­های تبیین و نشر احکام اسلامی و ترغیب نوجوانان و جوانان به مناسک دینی، هوشمندی در مقابل شبهات مستحدثه، مقابله با آسیب­ های اجتماعی، نگاهی نو به فناوری­های نو جهت نشر فرهنگ حیات­بخش اسلام و سیره ائمه اطهار(ع)، بستر فناوری­های نو جهت تعمیق آموزه­های دینی، توجه به شبکه عظیم تشکل­های مردمی در فعالیت­های دینی را نام برد که هر کدام از این موضوعات و بسیاری از مباحث دیگر دارای سرفصل­های گسترده آموزش تخصصی که این مهم در نشست علمی و آموزشی اساتید آموزش­های تخصصی دینی و با حضور فرهیختگان مورد بحث و تبادل نظر قرار می­گیرد.

حجت الاسلام دارابی در ادامه به منطقه­ای بودن هم اندیشی اساتید آموزش­های تخصصی اشاره و تأکید کرد: هم اندیشی اساتید آموزش­های تخصصی در این مرحله و در منطقه استان گلستان برنامه ­ریزی و برگزار می­ گردد که حسب تقویم برنامه مقرر شد که در اول شهریور سال جاری این مهم در شهرستان گرگان استان گلستان برگزار گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha