شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم(عج) نورآباد گفت: اسراف و چشم و هم چشمی ها در برگزاری مهمانی ها نه تنها سنت حسنه صله رحم را تقویت نمی کند، بلکه موجبات تنش را در بین اطرافیان نیز به وجود می آورد و باعث کدورت و سست شدن روابط خانوادگی در بین اطرافیان هم خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمد اسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در لرستان، با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارش و تاکید ویژه ای برای بجا آوردن سنت نیکوی صله رحم شده است، گفت: صله رحم علاوه بر آرامش جسمی موجب آرامش روحی و روانی برای انسان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه صله رحم موجب افزایش طول عمر برای انسان خواهد شد، تصریح کرد:افراد با به جا آوردن صله رحم می توانند موجبات افزایش طول عمر و سلامتی جسم و روح را برای خود فراهم نمایند.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم(عج) نورآباد با اشاره به اینکه به جا آوردن سنت نیکوی صله رحم می تواند وقوع پیشامد بد و مرگ ناگهانی را برای انسان نیز به تاخیر بیاندازد، خاطر نشان کرد: صله رحم موجب افزایش برکت و روزی خانواده ها نیز خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه صله رحم تنها منحصر به دید و بازدید و جویای حال اقوام نیست، بیان داشت:انسان می تواند بنا به وسع مالی و معنوی خود به افراد ضعیف و نیازمند اطراف خود کمک های مادی ، معنوی و دلجویی خود را هدیه دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تجملات و اسراف در مهمانی ها امروز به عنوان آفتی برای به جا آوردن این سنت نیکوی اجتماعی اسلام به شمار می آید، افزود: نباید چشم و هم چشمی موجب تاخیر در برگزاری مهمانی ها و دید و بازدیدها شود، بلکه باید تلاش کنیم در نهایت سادگی و مهربانی این سنت حسنه را بجا آوریم.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله الاعظم(عج) نورآباد در پایان تاکید کرد: اسراف و چشم و هم چشمی ها در برگزاری مهمانی ها نه تنها سنت حسنه صله رحم را تقویت نمی کند، بلکه موجبات تنش را در بین اطرافیان نیز به وجود می آورد و باعث کدورت و سست شدن روابط خانوادگی در بین اطرافیان هم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha