شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در دیدار قاضی سراج

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم هندسه نظام اسلامی، نظارت و بازرسی است، وظایف بازرسی را دارای دو وجه جلوگیری از لطمات درون نظام و پیشگیری با برنامه های دقیق دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل، در بوشهر، با بیان اینکه اولین ناظر و بازرسی عالم وجود، خود خداست، گفت: یکی از ابعاد نظام عالم خلقت، بازرسی است و در قرآن بحث بازرسی و نظارت فراوان دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه خداوند یکی از ابعاد وجودی خود را بازرسی، نظارت و تصحیح گذاشته، افزود: بازرسی از ارکان اساسی نظام خلقت است و اگر بازرسی نباشد قطعاً نظام آفرینش دچار اختلال می شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم هندسه نظام اسلامی، نظارت و بازرسی است، وظایف بازرسی را دارای دو وجه جلوگیری از لطمات درون نظام و پیشگیری با برنامه های دقیق دانست و تصریح کرد: در این 38 سالی که از انقلاب می گذرد، به خاطر روح تقوا، ایمان و ولایتمداری، دچار آسیب های جدی نشده ایم، اما همین آسیب هایی هم که وجود دارد برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار گران است، چون نظام ما نظام اسلامی، ولایی، انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که نقش سازمان بازرسی در پیشگیری و برخورد بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: نقش برخورد تنها می تواند 25 درصد مسائل را تصحیح کند و مهم تر از آن، پیشگیری از وقوع جرم حکومتی توسط مدیران بالادستی، میان دستی و پایین دستی است.

وی، نقش پیشگیری را در بازرسی بسیار مهم دانسته و تأکید کرد: باید بر روی پروژه پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای مرتبط و جامعه هدف سازمان بازرسی بسیار کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان، با بیان این که بسیاری از تخلفات ادرای به خاطر عدم فهم مدیران از قانون است، ادامه داد: در این رابطه فهم قانون توسط مدیران بسیار مهم و ضروری است.

حجت السلام والمسلمین صفایی بوشهر همچنین از تلاش های سازمان بازرسی کل کشور به ویژه پیگیری های اخیر در عرصه حقوق های نجومی و برخوردهای قاطع تشکر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha