شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غيوري راد نايب قهرمان رزمي

حوزه/ محمدرضا غيوري راد، طلبه مشهدي در مسابقات المپيك هنرهاي رزمي در كره جنوبي، در رشته «هاپكيدو W.H.C» در بخش مبارزه(کیوروگی) وزن منهاي ۵۸ كيلو گرم نايب قهرمان شد.

حجت حسيني، مربي اين طلبه رزمي كار در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد با اعلام اين خبر گفت: محمدرضا غيوري راد از باشگاه المپیک مشهد و اعضاي ملی پوش کميته هاپکيدو WHC ایران، در مسابقات المپيک هنرهای رزمی  «چونگ جو»  كره جنوبي 2016 موفق به كسب مدال نقره وزن منهاي 58 كيلوگرم در بخش مبارزه شد.


وي با اشاره به اينكه تيم منتخب کميته هاپکيدو (WHC) با ۱۴ بازيكن در قالب مبارزه و دفاع شخصی (کیوروگی- هوشین سول) در این دوره از بازی ها شرکت كرده اند، ابراز داشت: اين تيم با اقتدار در ميان ۱۵ کشور شرکت کننده، مقام نایب قهرمانی جهان را پس از کره جنوبی  از آن خود کرد و فرانسه نیز در جایگاه سوم جهان قرار گرفت. 

حسيني با اشاره به استعداد و ظرفيت بالاي طلاب علوم ديني در زمينه هاي مختلف، يادآور شد: توجه به ورزش به عنوان يكي از بهترين فرصت ها براي تبليغ دين مي تواند از جمله كارهاي ارزشمند طلاب محسوب شود.

گفته شده، با توجه به اینکه اکثریت بازیکنان ایرانی در واقع اولین تجربه حضور در رویداد بین المللی خارج از کشور را تجربه می کردند و با توجه به اعمال نفوذ کره‌ای ها و تغییر قوانین کسب نایب قهرمانی تعجب همگان را برانگیخت.

گفتني است؛ در این دوره از مسابقات المپیک هنر های رزمی ۱۸ رشته ورزشی المپیکی و غیر المپیکی مسابقات جهانی خود را برگزار كرد كه تنها سبک «هاپکیدو» ثبت شده در مسابقات مستر شیپ هاپکیدو WHC می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha